str. Lev Tolstoi 24/1, et.2, of.11 (dinspre Viaduct)
Chișinău, Republica Moldova
022 011 000
022 804 678
info@amplica.md
support@amplica.md

50 de nuanțe ale succesului: Cifrele nu mint – mai bine o dată să vezi, nu crezi?

50 de nuanțe ale succesului: Cifrele nu mint - mai bine o dată să vezi, nu crezi?

Majoritatea proprietarilor de site-uri mai devreme sau mai târziu ajung în situaţia de confuzie totală în ceea ce priveşte strategia de marketing pe reţelele de socializare. „Ce să scriu despre mine și afacerea mea?” este probabil cea mai chinuitoare întrebare pentru un om de afaceri. Ce ar fi dacă noi, cei de la Amplica, v-am spune că nu trebuie să depuneți efort în CE să distribuiți pe rețelele de socializare, ci în CUM să faceți asta? Mai exact, secretul este în forma de conținut.

Știati că un video pe Facebook are un impact organic (numărul total de persoane unice cărora postarea ta le-a fost afișată, pe canalele de distribuție neplătite) în mediu cu 135% mai mare decât o fotografie? Sau că 73% din marketologii B2B vorbesc despre un impact pozitiv al materialelor video asupra ROI (ratei de recuperare a investiției)?

Clipurile video au inundat rețelele de socializare. Circa 83% dintre oamenii de afaceri au declarat că ar dori să creeze mai mult conținut video pentru afacerile sale, în cazul în care producția clipurilor nu ar fi limitată de timp și de resurse.

Echipa Amplica vă prezintă 50 dintre cei mai importanți indicatori statistici ai marketingului pe rețelele sociale, pentru a vă ajuta să utilizați în mod eficient distribuția de conținut video.

1. Tendințe

1. Până în 2020, conținutul video online va constitui mai mult de 80% din traficul de Internet pentru consumatori (Cisco, 2016).
2. Pe Facebook zilnic sunt vizionate peste 8 miliarde de clipuri video sau 100 de milioane de ore de video continuu (TechCrunch, 2016).
3. Pe Snapchat zilnic sunt vizualizate 10 miliarde de videoclipuri (Bloomberg, 2016).
4. Din decembrie 2014 până în decembrie 2015, numărul de vizionări de conţinut video pe Twitter a crescut de 220 de ori (Twitter, 2015).
5. Utilizatorii rețelei Periscop au efectuat peste 200 de milioane de transmisiuni live (Periscop, 2016).
6. Zilnic, utilizatorii Periscop vizualizează un total de 110 ani de transmisiuni video. (Periscop, 2016).
7. Pe YouTube zilnc sunt vizionate mai mult de 500 de milioane de ore de video (Business Insider, 2016).
8. Numărul de utilizatori care caută pe Youtube tutoriale (how-to), a crescut cu 70% în perioada 2014-2015 (Google, 2015).
9. În primele cinci luni ale anului 2015, în America de Nord, pe Youtube au fost vizionate peste 100 de milioane de ore de videoclipuri demonstrative (how-to) (Google, 2015).

2. Utilizarea în marketing

10. În 2016, 60% din marketologi au utilizat video în scopuri de marketing pe reţelele de socializare (Social Media Examiner, 2016).
11. Anul trecut 14% din marketologi au utilizat transmisiuni live în rețelele sociale (Social Media Examiner, 2016).
12. 73% dintre marketologi îşi vor extinde planul mediatic prin utilizarea conţinutului video pe reţelele de socializare (Social Media Examiner, 2016).
13. Utilizarea de transmisiuni video în direct este planificată de 50% dintre marketologi (Social Media Examiner, 2016).
14. În ceea ce priveşte întreprinderile mici și mijlocii, 44% dintre proprietarii de afaceri planifică, în 2017, să investească în promovarea video pe Facebook (Animoto, 2016).
15. Crearea de mai multe materiale video pentru reţelele de socializare e dorită de aproximativ 83% dintre marketologi, în cazul în care acest proces nu ar fi restricționat de timp şi de buget (Buffer, 2016).
16. 43% dntre marketologi ar utiliza mai multe transmisiuni live, dacă nu ar fi constrânși de timp, de resurse și de buget (Buffer, 2016).
17. Un sfert dintre proprietarii de afaceri mici și mijlocii resimt lipsa materialelor video din procesul de comunicare pe rețelele de socializare (Animoto, 2016).

3. Comportamentul în timpul vizionării conținutului video

18. Clipurile video cu o durată mai mică de 2 minute obțin o mai multă atenție (Wistia, 2016).

19. 65% drintre utilizatorii care au văzut primele trei secunde într-un video pe Facebook, se vor uita la acesta timp de cel puțin 10 secunde, iar 45% dintre aceștia – 30 de secunde (Facebook, 2016).
20. 55% dintre cei care dau play, vizualizează clipul video în întregime (HubSpot, 2016).

21. 85% dintre videoclipurile de pe Facebook sunt vizualizate fără sunet (Digiday, 2016).
22. Mai mult de 50% dintre videoclipuri sunt vizionate pe dispozitive mobile (Ooyala, 2016).
23. Peste 93% din conținutul video pe Twitter este vizualizat de pe dispozitive mobile (Twitter, 2016).
24. Jumătate dintre abonații YouTube, cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, vor amâna ocupația lor, pentru a vedea noul videoclip al unui autor preferat (Google, 2016).

4. Implicarea

25. Conform estimărilor, Facebook este cel mai eficient canal de distribuție video: de 8,4 ori mai eficient decât celelalte (Animoto, 2016).
26. Pe Facebook, impactul organic al unui clip video este cu 135% mai mare decât cel al unei poze (Socialbakers, 2015).
27. Într-o săptămână obișnuită, „acoperirea” YouTube pe dispozitive mobile pentru tinerii de 18 de ani este mai mare decât cea a oricărei rețele de cablu TV din lume (Google, 2016).
28. Aproximativ 43% dintre utilizatori ar dori mai multe videoclipuri de marketing în viitor (HubSpot, 2016).
29. Un video postat pe Twitter (comparativ cu plasarea de material video extern) crește rata de răspuns de 2,5, rata de re-distribuiri – de 2,8 ori, adăugări în favoprite – de 1,9 ori (Twitter, 2015).
30. Pe Twitter materialele video sunt re-distribuite de 6 ori mai mult decât fotografiile și de 3 ori mai des decât animaţiile GIF (Twitter, 2016).

5. Transmisiunile LIVE

31. Utilizatorii Facebook petrec în mediu de 3 ori mai mult timp vizionând transmisiuni LIVE, decât video cu transmisiuni încheiate (Facebook, 2016).
32. Transmisiunile în direct pe Facebook sunt comentate de 10 ori mai mult decât un video convențional (Facebook, 2016).
33. 80% din utilizatori preferă să vizualizeze un video live al unui brand, decât să citească ceva pe blogul acestuia (Livestream, 2016).
34. 82% din respondenţii sondajului realizat de Lifestream au declarat că preferă să vizioneze o transmisiune live a unui brand pe o rețea de socializare (Livestream, 2016).
35. O transmisiune live realizată de la un eveniment crește atractivitatea brandului cu 63% (Twitter, 2016).

6. Publicitate video

36. Subtitrare în publicitatea video pe Facebook crește durata de vizionare în mediu cu 12% (Facebook, 2016).
37. Un clip video pe Snapchat atrage atenția vizuală de cel puțin 2 ori mai mult decât pe Facebook, de 1,5 ori mai mult decât pe ​​Instagram și de 1,3 ori mai mult decât pe Youtube (MediaScience, 2016).
38. Publicitate video pe Snapchat crește de circa de două intenția de cumpărare, în comparație cu publicitatea video la TV, pe Instagram, Facebook sau Youtube (MediaScience, 2016).
39. Indicele de feedback pentru un video pe Snapchat este de 5 ori mai mare decât media CTR pe orice platformă (Snapchat, 2017).
40. Publicitatea video pe Twitter este considerată cu 10% mai potrivită, cu până la 8% mai plăcută și cu 8% mai puțin deranjantă decât cea similară de pe site-urile brandurilor (Twitter, 2016).
41. Publicitatea video pe Twitter este de aproape 2 ori mai memorabilă, decât cea similară pe platformele brandurilor (Twitter, 2016).

7. Comportamentul de cumpărare

42. 6 din 10 utilizatori vor asculta de sfatul unui autor favorit pe Youtube, decât de cel al unei vedete TV sau de film (Google, 2017).
43. Un material video despre un produs va fi privit de un număr de persoane de 4 ori mai mare, decât cel al cititorilor știrilor despre acel produs (Animoto, 2015).
44. Persoanele născute după 1980 (Generaţia „Y”) în 4 din 5 cazuri vor lua în considerare conținutul video, atunci când iau o decizie de cumpărare (Animoto, 2015).
45. 70% dintre persoanele din Generația „Y” vor privi un spot video în timp ce fac cumpărături pe net (Animoto, 2015).

8. Rentabilitatea investiției (ROI)

46. ​​Companiile care folosesc în marketing materiale video și-au crescut veniturile anuale cu 49% mai repede decât cele care nu utilizează video pentru promovare (Aberdeen Group, 2015).
47. 76,5% din proprietarii de afaceri mici și mijlocii au simțit impactul pozitiv în utilizarea distribuției conținutului video (Animoto, 2016).
48. În segmentul corporate, 73% din marketologi afirmă că un clip video are un efect pozitiv asupra rentabilității investițiilor în marketing (Tubular Insights, 2015).
49. Un logo de brand într-un video poate crește intenția de cumpărare cu 9% (Twitter, 2016).
50. Companiile care utilizează video în marketing, au un o rată de click (CTR) cu 27% mai mare și o rată de conversie cu 34% mai mare (Aberdeen Group, 2015).

Chiar dacă unele rețele de socializare, prezentate în acest material, sunt complet necunoscute unor oameni de afaceri moldoveni, sperăm că echipa Amplica v-a convins de importanța conținutului video în strategia dumneavoastră de marketing. Or, până la urmă, noi doar am prezentat o colecție de date statistice, grupate după interes, iar toți știu că cifrele nu mint.