str. Uzinelor 2, et.4
Chișinău, Republica Moldova
022 011 000
022 804 678
info@amplica.md
support@amplica.md

Amplica recomandă: Top 10 trenduri a evoluției digitale în 2018 conform revistei Forbes

Amplica recomandă: Top 10 trenduri a evoluției digitale în 2018 conform revistei Forbes

Anul trecut experiența utilizatorului (UX), datele mari, mașinile inteligente – și, desigur, schimbarea însăși – s-au dovedit a fi mari jucători în peisajul de afaceri. Pe măsură ce intrăm în 2018, asistăm la adeverirea unor tendințe care vor fi cele ce vor dicta online-ul din acest an. Vă prezentăm o listă cu top 10 tendințe citate de Forbes.com.

1-4. IoT ne va impinge la margine – literalmente (IoT, Analytics, Edge, 5G)

Un lucru pe care l-au observant cei de la Forbes.com în a pune această listă împreună este faptul că IoT a continuat să apară sus, în mod repetat. Acesta este motivul pentru care și-a găsit drumul spre vârf. Gartner estimează că mai mult de 8,4 miliarde de “lucruri” se află pe internet astăzi, în creștere cu peste 30% de acum un an. Cu toate acestea, numai IoT este doar începutul. Nu este atât de mult despre lucruri, ci mai degrabă ce facem cu aceste lucruri odată ce acestea sunt conectate și ne furnizează date. Trei dintre principalele tendințe – revoluția de analiză, calculul marginal și procesarea celulelor 5G – toate sunt conduse de IoT în centrul lor. De fapt, IDC estimează că până la 40% din toate calculele vor avea loc la margine în următorii câțiva ani. Din acest motiv, tendințele 1-4 se bazează pe IoT.

  • Analytics (2): Dacă depășiți datele și analizele în 2017, așteptați. Cantitatea masivă de informații create de IoT are puterea de a revoluționa totul, de la fabricație și asistență medicală până la structura și funcționarea orașelor întregi – permițându-le să lucreze mai eficient și profitabil decât oricând. O companie, de exemplu, a constatat că a reușit să reducă costul gestionării flotei sale de 180.000 de camioane de la 15 cenți/mile până la doar 3 cenți. Același fel de eficiență poate fi exercitat în aproape orice domeniu, de la retail la planificarea urbană. Gigantii tehnici, cum ar fi Microsoft, IBM, SAS si SAP, investesc foarte mult in Analytics, mai exact IoT Analytics, deoarece își văd puterea acestei combinații de a conduce noile informații despre afaceri într-o gamă largă de industrii și aplicații.
  • Edge Computing (3): Dacă credeți că ați fost deja la extremă când vine vorba de transformarea digitală, să știți – nu ați văzut încă nimic. Chiar când multe companii încep să se deplaseze în mod obișnuit spre cloud computing, marginea de calcul – determinată de volumul și viteza de informare produsă de IoT – sare în prim-planul scenei de afaceri. Liderii din industrie, cum ar fi Cisco și HPE, au făcut pariuri hardware, software și servicii pe această mișcare, pe care le privesc la validarea puternică a acestei tendințe. În timp ce vehiculele inteligente, autovehiculele autonome și alte dispozitive inteligente de tip AI încearcă să se conecteze și să comunice instantaneu prin IO, problema trimiterii de date “la tot parcursul” către noi va deveni foarte nepractică. Multe dintre aceste dispozitive vor avea nevoie de răspuns și procesare în timp real, făcând ca marginea de calcul să fie singura opțiune viabilă. Pentru aceia dintre voi care tocmai ați sărit în generația norului: nu vă îngrijorați. Deși marginea va continua să fie alegerea “go to” pentru prelucrarea datelor în timp real, probabil că cele mai importante și relevante date vor fi în continuare capabile de cloud-ward.
  • 5G (4): La fel cum cantitatea de date produse de IoT va forța datele la extremă, va obliga furnizorii de telefonie mobilă să se deplaseze mai repede decât oricând – spre 5G. Nivelul de hiper-conectivitate așteptat de utilizatori astăzi lasă puțin loc să nu avanseze pe calea 5G, dar nu te prea emoționa. Trecerea la 5G nu se va întâmpla peste noapte, și va fi probabil în cel mai bun caz pe parcursul întregului an. În acest an, vedem Gigabit LTE (piatra de temelie între LTE și 5G curentă), făcând salturi cu dispozitivele de la Samsung și Sony care conduc drumul. Astăzi o mare parte din mișcarea GTE LTE este alimentată de tehnologia Qualcomm Snapdragon, dar alții vor căuta cu siguranță să se implice în această piață de creștere rapidă pentru mobil.

Rămâi activ online și în 2018. Alege serviciile Amplica: hosting, SSL certificate, domain. Vezi ofertele și prețurile AICI.

  1. Blockchain-ul își găsește calea

În timp ce Bitcoin continuă să arunce în aer analiștii de pe piața de capital, Blockchain își va găsi locul în 2018. Gartner arată că în luna februarie a acestui an, blockchain-ul a fost cel de-al doilea top al căutării pe site-ul său, . În timp ce industria financiară va fi prima care începe să utilizeze acest instrument uimitor, numeroase altele – de la asistență medicală la divertisment și ospitalitate – nu vor fi mult în urmă. Acordat, trecerea la blocuri nu va veni peste noapte – doar 20% din finanțarea comercială la nivel global o va utiliza până în 2020. Dar, odată ce își va trecerea – cel mai probabil în acest an – nu va exista nicio întoarcere.

  1. AI merge de la începător la mainstream

“Da, da, știu – inteligența artificială”. Este probabil răspunsul pe care îl veți obține atunci când vorbim despre AI în 2018. Cu toată lumea, de la copii mici până la seniori folosind Alexa, șiri și chatboturi pentru clienți, nu este de mirare că AI ar putea începe în curând să se simtă ca veștile vechi – cel puțin pentru utilizatorii obișnuiți. Pe partea de afaceri, cu toate acestea, atât de multă putere rămâne în AI – în totul de la serviciul clienți și robotică până la analiză și marketing. Companiile vor continua să utilizeze AI pentru a surprinde, conecta și comunica cu clienții lor în moduri pe care nici măcar nu le pot aprecia sau realiza. Aceasta include automatizarea mai rapidă, mai ieftină și mai inteligentă a tuturor, de la e-mailuri și generarea de conținut până la fabricarea industrială. Cred ca suntem încă la început aici, dar am văzut cum ar fi IBM Watson, SAP Leonardo, Salesforce Einstein și alte companii importante de software, toate lansând AI embedded chiar în platformele lor. Acesta este un semn al viitorului.

  1. VR merge de la erou la zero

Chiar ieri, câțiva dintre noi s-au încântat să cumpărăm primul nostru set de căști VR – și din nicăieri, AR l-au împins peste bord. De ce? Cel puțin pentru moment, este pur și simplu mai ieftin și mai ușor de utilizat, mai ales într-un context profesional. Prin utilizarea vizualizării 3-D, companiile pot să-și perfecționeze mai bine trendul, să-și imagineze și să vadă produse noi – fără aceleași cheltuieli ale VR. Acest lucru nu înseamnă că VR nu va avea ziua. Doar nu în 2018.

  1. Eșecul ca serviciu?

La nivel internațional, piața as-a-Service continuă să crească cu software-ul, infrastructura și – aproape orice altceva – eșecul va fi în curând un serviciu în meniul aaS. Motivul: rapidul eșec este unul dintre cele mai importante elemente de succes în mediul de transformare digitală care se mișcă rapid. Failure-as-a-Service (FaaS) va oferi vizualizare, prototipuri rapide și alte metode de eșecuri rapide care vor ajuta companiile să-și strategizeze rapid pentru un succes mai mare. Este un pic speculativ să spunem că se va numi “Failure-as-a-service”, dar abilitatea de a recunoaște mai repede când ceva nu funcționează și continuă va fi un diferența cheie între câștigătorii și perdanții transformării digitale.

  1. Cultura rămâne un obstacol

Veste proastă: Dacă compania vDs. se luptă cu probleme de cultură în transformarea digitală, acestea se vor bate mai greu în 2018. Pe măsură ce ritmul schimbărilor continuă să crească – și numărul de noi tehnologii continuă să crească – va deveni și mai imperativ ca întreprinderile să se miște rapid în timp ce se deplasează spre creștere. Companiile care nu îmbrățișează agilitatea sau nu reușesc să distrugă silozurile, vor avea un timp și mai dificil anul viitor. Adesea auziți că un leopard nu își poate schimba petele, apoi – transformarea permanentă și de succes este aproape imposibilă într-o cultură rezistentă.

  1. Transformarea digitală devine o necesitate

În cele din urmă, întrucât transformarea digitală poate fi o dată un cuvânt de buzunar în unele camere (2019), 2018 va forța multe companii să realizeze că Digitalul nu este o glumă. Este imperativ în piața de afaceri de astăzi. Întreruperea va continua să fie o apariție din ce în ce mai frecventă în următorii ani, iar companiile în imposibilitatea sau nepregătite pentru aceste schimbări vor cădea rapid în partea de jos a pachetului.

Într-adevăr, dacă există un lucru clar în transformarea digitală, este că toate tehnologiile de mai sus lucrează împreună pentru a vă împinge unul pe altul înainte, creând o umflatură de schimbare care pur și simplu nu poate fi rezistată. Puterea întregului este deja prea puternică pentru a lupta împotrivă. Companiile care reușesc – și vor supraviețui – în 2018 vor fi cele care învață să meargă cu fluxul. Acest lucru nu înseamnă că nu există alte tendințe. Fără îndoială, securitatea se încălzește, deoarece confidențialitatea consumatorilor este în joc, dar oamenii continuă să renunțe la intimitate și securitate pentru experiențe; acest lucru probabil nu se va schimba chiar dacă se pare că ar trebui.

Indiferent care va fi ritmul implementării acestor tendințe, un lucu este sigur – transformarea digitală va rămâne caldă în anul următor.