str. Lev Tolstoi 24/1, et.2, of.11 (dinspre Viaduct)
Chișinău, Republica Moldova
022 011 000
022 804 678
info@amplica.md
support@amplica.md



BLOG1  FULL WIDTH


Sfaturi: Bazele branding-ului pentru afacerile tinere

01 – Ce este identitatea corporativă?

Pe când afacerea este o strategie care urmărește să îţi aducă valoare, să vândă ceea ce produci, branding-ul este un instrument pentru a arăta oamenilor care-i ideea ta despre viziune, aspect, şi gust. Brand-ul tău reprezintă „ce fel de” business ai.

Putem depune mult efort pentru a ne asigura că oamenii ne văd afacerea în modul în care ne convine nouă, dar, pe termen lung, brand-ul devine ceea ce spun oamenii despre afacerea ta.

Brand-ul tău e e viziunea ta, perspectiva individuală și poziția în business;
Brand-ul tău este un fel de set de elemente de design, care arată oamenilor că ești ceea ce pretinzi că ai fi;
Brand-ul tău este mesajul pe care îl promovezi lumii.

Gândește-te la brand ca propria reputație.

02 – Am o afacere mică, de ce ar trebui să-mi fac griji despre branding?

Din cauza transferului clar și direct de imagine a brand-ului, potențialii clienți știu cine ești și ce poți. Puteți genera cele mai bune idei din lume în ceea ce privește câștigul de bani în afaceri, dar dacă oamenii nu te pot descrie într-o propoziție, probabil, mesajul tău este neclar oamenilor. Acest lucru poate avea consecințe grave pe termen lung.

Micul business e ca un pește mic într-un iaz mare. Nimeni nu știe cine ești. Sincer, nimeni nu este interesat. Utilizarea brandingilui permite apropierea de anumite nișe şi generează pe termen lung acel „word of mouth” de care toți avem nevoie. Este nevoie de ceva care te distinge de mulțime. Nu faceți greșeala de a trata brandingul cu indiferență. Foarte multe întreprinderi mici nu își dau seama de posibilitatea de a transforma brandingul într-un jucător-cheie.

03 – Care este diferența dintre branding și logo?

Mulți oameni comit o eroare, considerând că brand-ul companiei este logo-ul lor. În cazul în care brand-ul este o vedere de ansamblu a ceea ce ești ca și companie, identitatea cororativă este o combinație de elemente vizuale și de design care te ajută să spui poveste afacerii tale clientului.

Logo-ul tău este una dintre cele mai importante părți ale afacerii – singurul element digital al întregului brand. Dacă brand-ul e tatăl, atunci logotipul e fiul acestuia.

04 – Ce atitudine să iau față de șabloanele de logo?

Logo-ul este un instrument vizual care spune instantaneu oamenilor cine esti. Oameni sunt creaturi complexe și ei își vor forma o mie de păreri diferite despre tine si compania ta în primele 5 secunde, atunci când logo-ul tău este în vizor. Dar oamenii sunt și cinici: dacă economisești pe logotip, oamenii vor considera că și afacerea ta are o calitate scăzută. Dacă logo-ul tău arată învechit, cu fonturi greu lizibile, oamenii își vor crea o impresie proastă despre tine.

Desigur, puteți utiliza logo-uri șabloane standard, dar în cele mai multe cazuri, afacerea ta va arata ca un milion de alte companii care fac acelasi lucru ca și tine.

05 – Logo-ul meu este complicat? Care sunt avantajele utilizării unui logo simplu?

La crearea logo-ului ar trebui să fii conștient de câteva lucruri. În primul rând, marca va fi utilizat cu o varietate de suporturi. Cel mai probabil, acest lucru va fi site-ul tău, cartea de vizită, facturi/formulare tipărite, uniformă etc.

În cele mai multe cazuri, un logo mai simplu simplifică scalarea în aceste formate. E nevoie să înțelegi modul în care va arăta logo-ul în cazul dimensiunilor foarte mari, dar și foarte mici. Simplitatea în majoritatea cazurilor va fi răsplătită. Cu toate acestea, crearea unui logo minimalist pentru a reprezenta stilul tău este o sarcină foarte dificilă. Din nou, nu este necesar să ai încredere în „proiecte de $5”, or astfel de designeri pur și simplu fac ceea ce le place. Cum acest lucru te poate ajuta?

06 – Ce format de fișier ar trebui să solicit de la designer, pentru a imprima cărți de vizită?

Indiferent dacă proiectezi logo-ul singur, sau apelezi la o sursă străină, asigură-te că ai un fișier-sursă (pentru schimbări viitoare), precum și fișiere PDF bazate pe CMYK (formatul de culoare pentru imprimare, diferit de RGB Digital Display), care sunt necesare pentru imprimare.

07 – Ce program m-ar ajuta să dezvolt o identitate corportivă?

Marca este nu numai un sistem vizual pe care-l creați (mesaje, stil de prezentare, etc.). Cu toate acestea, indiferent de elementul vizual creat, e bine ca acesta să fie în format vectorial. Vector este un format care poate fi scalat fără pierderea calității.

Vectorul se bazează pe analiza numerică, pe când un format gen bitmap (de exemplu) are nevoie de specificația exactă a numărului de pixeli, care pierd enorm de mult în calitate la scalare.

Cel mai bun software, care utilizează un format vectorial pentru imprimare, este Adobe Illustrator. Sketch este un alt soft, foarte apropiat după parametri.

08 – Ce trebuie să știe designerul la etapa de proiectare a logo-ului?

Această listă nu este exhaustivă, dar te poate ajuta pentru a începe conversația:

Cum veți noul logo?
Care este intervalul de vârstă a publicului țintă?
Ce sentiment sau mesaj doriți să transmiteți, folosind logo-ul?
Care sunt logo-urile care vă plac (și de ce)?

E bine să lucrați mai întâi variantele monocrom (alb-negru) ale logotipului, și doar apoi să treceți la culori, bazându-vă pe diferite modele psihologice. Pentru inspirații utilizați Dribbble și Behance.

09 – Care sunt cele mai importante elemente de branding, ca să ştiu cum să împart bugetul iniţial?

Înainte de a începe să te gândeşti la proiectarea elementelor vizuale ale mărcii, în primul rând e nevoie ca ideea ta de afacere și strategia acesteia să fie deja gândite.

În ceea ce priveşte dezvoltarea elementelor digitale, cel mai bine este să începi cu logo-ul. În prezența logo-ul poate fi plasat pe diferite site-uri şi platforme, cum ar fi Facebook, Twitter și alte platforme de social media pentru a obține prezența companiei tale pe piață.

După aceea ar urma cartea de vizită și apoi site-ul propriu.

10 – Care este cel mai bun mod de a arăta oamenilor marca mea?

Ţine minte că brand-ul nu este un produs finisat, deoarece afacerea este un proces viu, mereu dinamic. Dar de fiecare dată, la fiecare etapă de existență a brand-ului, acesta trebuei susținut masiv prin marketing și promovat la greu prin intermediul politicilor sociale.

Prezența în rețelele de socializare este un standart care deja te obligă so vorbești lumii întregi prin identitatea ta vizuală despre afacerea ta, produsul și serviciile pe care le prestezi. Nu în ultimul rând acesta este un standart gratis. Atât timp când concurența pe nișă poate fi (și este!) enormă, tot ce trebuie să faci este să însoțeși prezența vizuală de conținut calitativ și unic.


Ce nu are Gmail: 4 posibilități gratuite de la Deskun

Serviciu Gmail a depăşit anul trecut cifra de 1 miliard de utilizatori. Popularitatea acestui serviciu este atât de mare, încât chiar și Microsoft e forțat să deschidă în clientul de e-mail pentru Windows 10 funcții Google, care anterior erau disponibile numai în Outlook.com. Acest lucru este de înțeles, deoarece Gmail este complet gratuit, are cea mai bună protecție anti-spam din lume și opțiuni de automatizare și comoditate. Cu toate acestea, până şi unui asftel de gigant îi lipsesc o serie de funcții foarte importante. Acest lucru este valabil mai ales în cazul celor care folosesc serviciul Gmail pentru a lucra cu clienții. De exemplu confirmarea primirii mesajului trimis este disponibilă numai în vesriunea corporativă a serviciului.

Cele mai multe dintre funcțiile lipsă sunt completate prin utilizarea unor soluţii terțe şi anume aici apare problema alegerii unei soluţii nu atât complete, cât „ușoare”, deoarece Google Chrome este stigmatizat (pe drept, uneori) drept „cel mai greu” browser tocmai din cauza extensiilor scrise neoptimizat

În urma unei analize de tip benchmark, am stabilit că extensia Deskun pentru browserul Chrome se află la jumătatea drumului dintre mega-complet, ca și funcțional, și „greutatea” asupra browserului. Vă vom prezenta în continuare patru dintre cele mai importante functii care nu sunt disponibile în Gmail: mesajele „întârziate”, opțiunea de amânare a lecturii mesajului (cu memento), rapoartele despre starea „citit” a mesajului și șabloanele pentru răspunsuri rapide.

Instalați extensia. Între timp, Gmail se deschide automat. Confirmați accesul și puteți să începeți să lucrați.

Urmărirea citirii (Mail tracking)

Aceasta este, probabil, cea mai importantă funcție, care îi lipsește unui utilizator Gmail. Opțiunea este activată în mod automat după instalarea extensiei. O puteți dezactiva cu ușurință, făcând clic pe pictograma „ochi” înainte de a trimite un mesaj. În mapa „Inbox” în fața mesajelor citite va fi pictogramă cu ochi verde (în cazul mesajelor citite) sau gri (pentru mesajele necitite). Pictogramele similare sunt prezente și în corpul scrisorii.

Pentru comoditate în mapa „Sent” este creată în mod automat pagini separate, cu liste de emailuri citite și, respectiv, necitite.

Trimitere întârziată (Send later)

Această opțiune este foarte utilă pentru managerii ce lucrează direct cu clientii. Situația apare de multe ori, atunci când o persoană nu are timp să se ocupe de fluxul de e-mail-uri primite în timpul orelor de program. El trebuie să lucreze seara și noaptea, să pregătească documente și să trimită email-uri. Problema e că trimiterea e-mail-urilor în afara orelor de lucru este considerată o mișcare de prost gust. Ca urmare, managerul trebuie să salveze proiectele, iar dimineața să-și petreacă timpul pentru a le trimite. Există și alte scenarii pentru o asemenea opțiune, de exemplu trimiterea unui comunicat de presă la o oră anumită.

Cu ajutorul Deskun puteți pregăti o scrisoare și să-i setați ora de trimitere. Această funcție poate fi utilizată la crearea unui mesaj nou. Pe panoul de jos, faceți clic pe pictograma verde de trimitere întârziată, selectați ora și data, apoi faceți clic pe „Submit”. Scrisoarea va fi trimisă în dosarul „Drafts”, unde aceasta poate fi editată fie pentru a schimba ora de trimitere, fie pentru a o șterge.

Amânarea (Snooze)

Opțiunea „amânare” (Snooze) este utilă pentru cei care lucrează cu o mulțime de fluxul de corespondență. Puteți alege orice scrisoare și să-i atașați un timer. După un anumit timp, aceasta (scrisoarea) va apărea în mapa originală ca mesaj necitit. Astfel, puteți utiliza Gmail, pentru a gestiona sarcinile. De exemplu, dacă doriți să reveniți la o scrisoare importantă a unui client și vă este frică să nu uitați de ea, nu este necesar să apelați la o alarmă terță, doar „amânați” scrisoarea.

Faceți clic pe pictograma Deskun de lângă scrisoarea dorită, selectați „Amintește-mi în” și setați cronometrul. Scrisoarea va fi mutată în mapa Deskun: Snooze. Această opțiune este disponibișă și pentru mesajele trimise. La trimitere, faceți un clic pe pictograma portocalie „Amintește-mi în” din panoul de jos și setați cronometrul.

Puteți seta, de asemenea, condițiile de alertare – scisoarea va apărea în dosar dacă:

  • Destinatarul nu a răspuns;
  • Destinatarul nu a deschis-o;
  • Indiferent de caz.

Şabloane pentru mesaje (Message templates)

Dacă amânarea este util atunci când aveți o mulțime de e-mail-uri primite, șabloanele vor ajuta pe cei care scriu multe mesaje. Creați șabloane de mesaje care pot fi invocate rapid. Dați clic pe „Selectați un șablon“ în panoul de jos și selectați șablonul dorit din listă. Textul șablonului selectat va fi automat încărcat în coprul scrisorii. Crearea unui nou șablon espe posibilă în panoul din contul Deskun, la secțiunea „Șabloane”.

Amplica nu are nici o legătură cu producătorii acestei extensii, doar considerăm că Deskun a adunat sub umbrela de opțiuni mai multe gratuități, pentru care, în alte situații, fie trebuia să instalezi mai multe extensii, fie să apelezi la servicii comerciale.


10 instrumente pentru start-up-uri și start-up-eri

Start-up-urile apar în fiecare zi. Unele dintre ele devin adevarate mine de aur pentru creatorii săi, dar acestea sunt puține. Desigur, lansarea și promovarea propriului star-up este o muncă infernală și grea. Ea începe aproape imediat ce ați reușit să deveniţi start-up-er: este necesar să se evalueze cu luciditate perspectivele de idei, pentru a primi un feedback de la utilizatorii potențiali, pentru a aduce proiectul pe piaţă. Anume de aceea Amplica vine Adăugați cu un mic set de instrumente care vă vor ajuta în procesul de planificare, generare de lead-uri si design de produs.

Startup Graveyard

Aflăm experienţa grea, dar plină de satisfacții a predecesorilor. Strartup Graveyard este un director de start-up-uri care nu au reușit să fie realizate și creatorii cărora au fost forțați să părăsească jocul. Scopul proiectului nu este de a stigmatiza anumite proiecte pentru greșeli, ci de a analiza factorii care au condus la eşec. Istoricul start-up-urilor este prezentat într-un mod concis, clar: nume, nișă, perioada de activitate, investitori și buget, concurenți, principalele motive care au dus la eşec. Vizitatorii sunt, de asemenea, invitaţi să contribuie la „autopsie”.

Outgrow

Propuneți utilizatorilor ceva util și benefic? Lăsați-i să se convingă de asta. Outgrow oferă soluții la cheie, pentru a adăuga la site-ul tău un calculator online care vă permite direct să faceți calculele necesare (costul aproximativ al serviciilor, economiile de costuri). Sistemul vă permite să construițiă formule complexe, care calculează mai multe valori și mențin o reprezentare grafică clară a calculelor. Sunt disponibile și alte tipuri de ferestre interactive, de exemplu, chestionare și sondaje.

Callio

Pentru companiile tinere fiecare apel, fier de la potențiali parteneri și investitori, sau de la cei câțiva clienți, valorează ca aurul – greutatea sa în. Netguru au creat o soluție bazată pe integrarea serviciilor Twilio și Slack, ceea ce, practic, nu-ți permită să „nu ridici receptorul”. Notificările despre solicitarea unui apel sunt direcționate direct la canalul specificat Slack, unde acesta pot fi preluate de orice membru al echipei din brazuerul său web. Toate conversațiile sunt înregistrate în mod automat. Utiliyatorii sunt notificaţi, la finalul conversaţiei, că linia de comunicare este liberă. Twilio + Slack + Callio înlocuiește perfect telefonul fix/mobil. Codul de program este disponibil în mod public.

Vervoe

Instrument pentru automatizarea parțială a selecției candidaților pentru o anumită poziție. Vervoe face posibil scrierea unui script cu întrebări de bază și sarcinile care vor fi oferite solicitantului on-line ca prima etapă a interviului. Sunt disponibile diferite formate de sondaj: text simplu, profil, chestionare audio și video etc. Nu este necesar să verificați rezultatele chestionării în timp real – toate chestionarele completate sunt salvate de sistem, acestea pot fi evaluate în orice moment. Tabloul de bord vă permite să monitorizaţi situația generală și sortarea candidaților pe baza rezultatelor.

Prelaunch Page

Chiar dacă start-up-ul Dvs. este încă în stadiul de idei vagi și o colecţie de mock-up-uri, oricând e util de adunat ceva lume şi de ascultat părerea acestora. Prelaunch Page – este un constructor de site-ul on-line, care, în câteva minute, cu un pic de ajutor, îţi permite să creezi pagini de tip „landing”. Povestiți-le vizitatorilor în câteva cuvinte ideea proiectului Dvs și solicitați-le adresa de e-mail, pentru a-i ține la curent cu orice actualizare. Toate astea – în mod gratuit.

Hunter

Căutare targetată a clienților potențiali și contactelor. Dacă aveți nevoie să găsiţi adresa de e-mail a unei persoane specificepentru, poşta corporativă a unei companii sau cui aparţine o anume adresă poştală, acest serviciu va căuta pentru Dvs. toate rezultatele. Căutarea este efectuată în funcție de parametri, cum ar fi prenumele, numele și domeniul. Rezultatele pot include adrese de e-mail, nume și titluri ale proprietarilor de numere de telefon și de informații ale companiei. Cei pentru care sunt suficiente 150 de căutări pe lună pot utiliza instrumentul gratuit.

Publicfast 2.0

Platformă de colaborare între bloggeri și proprietarii de start-up-uri. Înregistrându-vă pe site, aveți primul acces la idei interesante, proaspete. Creatorii Publicfast nu se laudă cu nume mari, ci dimpotrivă, apreciază parteneriatul cu bloggeri de clasă mijlocie, care sunt interesați în găsirea de proiecte promițătoare și originale, care ar putea să le mediatizeze. Serviciul funcționează cu o gamă largă de rețele sociale: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube și Vkontake.

ConvertLoop

Instrument de segmentare a publicului-țintă și de e-mail marketing. Serviciul creează o bază de date unificată de informații de contact ale clienților și și lead-urilor și monitorizează comportamentul fiecărui utilizator (frecvența vizitelor, înregistrarea, cumpărarea și activitatea pe site). Pe baza datelor colectate de sistem se determină cui și în ce moment să se trimită un anume model de mesaj, predefinit anterior, fie că este vorba de informații despre produse/servicii noi, oferte speciale sau un memento. Acțiunea declanșatoare poate fi definită de Dvs.

Pluck

Un instrument care vă permite să extindeți baza de date de contact pentru email-uri la rece, datorită auditoriului rețelelor sociale. În prezent, Pluck funcționează numai cu Twitter. Membrii sunt selectați dintr-o listă de contacte, bazate pe utilizarea de tag-uri relevante, cuvinte și expresii sau adrese – o listă pe care Dvs o definiți individual. Listele pot fi exportate pentru a fi distribuite în continuare.

Lead Flows

Serviciul se bazează pe o idee simplă: „Cu cât mai puțini pași, cu atât e mai mare conversia”. Soluția companiei HubSpot permite executarea întregului lanț de acțiuni până la o anumită țintă, fără a părăsi pagina inițială, ceea ce face viața mai ușoară atât pentru client, cât și pentru dezvoltator. Elementul de interfață cu care interacționează utilizatorul poate avea diverse forme: drop-down banner, pop-up, slider. Acesta poate fi setat să apare anume așa cum vă convine. Lead Flows oferă, de asemenea, rapoarte detaliate cu privire la lead-uri, care pot fi utilizate pentru a ajusta interfața.


De la „Intranet” la „Loc de muncă digital”

Astăzi Intranet-ul este un element-cheie pentru orice companie și partenerii, clienții și furnizorii acesteia. Aici sunt utilizate aplicații personalizate și procese de afaceri flexibile. Acesta este ca un centru digital, care include schimb de cunoștințe, comunicații verticale, aplicații și flux de lucru. Strategia modernă a unei companiei se axează deja nu atât pe dezvoltarea unui Intranet, cât pe constituirea unui loc de lucru digital, cu un singur punct de interacţiune cu diferite sisteme, angajați și companii.

De la vechi la nou și de la tradiție la inovație

În multe companii Intranetul nu are funcțiile pentru care o astfel de infrastructură a fost proiectată inițial, astfel apae necesitatea regândirii sarcinilor pe care Intranetul trebuie să le abordeze pentru a obține beneficii de afaceri. Iată unele exemple:

  • Unele companii folosesc Intranetul ca sistem de management al documentelor. Pentru transformarea acestuia, veți avea nevoie de acordul conducerii companiei.
  • Alte companii au o interfaţă pentru Intranet extrem de săracă și incomodă, care necesită un efort sporit pentru modificare şi modernizare, uneori fiind necesară proiectarea de la zero.
  • Sunt, desigur, și companii unde „cultura cooperării” lipsește cu desăvârșire. Cel mai des acestea se folosesc de e-mail și alte aplicații tradiționale. În acest caz, este necesar să se ia în considerare sistemul de management al schimbărilor și implicarea utilizatorilor.

Intranet-ul într-o perspectivă globală

Figura de mai sus ilustrează cele patru niveluri: Intranet tradițional, colaborare socială, aplicatii integrate de afaceri, valoarea afacerii.

Intranetul tradițional: Vocea companiei, fluxul de știri. Aceasta este o metodă clasică de a comunica informații angajaților.

Colaborarea socială: elemente sociale pe care angajații deja le folosesc în afara biroului: tag-uri, like-uri, profile, fluxuri personalizate de activitate, discuții, etc.

Munca colaborativă: Managementul departamental sau de proiecte prin intermediul comunității. Fiecare comunitate are un nivel de securitate propriu, precum și fiecare utilizator – drepturi de acces. Acolo unde este necesar, putem oferi accesul utilizatorilor externi. Fiecare proiect sau departament are propria comunitate.

Aplicații: De regulă anume acest element are cel mai mare impact asupra productivității. Micile aplicații „inteligente“ și extrem de flexibile pentru a sprijini afacerea trebuie să fie utilizat în cadrul comunității. Exemple de aplicații sunt: managementul documentelor, planificarea acțiunilor, managementul proiectelor, serviciul de asistență, blog, forum, FAQ, etc.

Caracteristici și procese-cheie pentru a actualiza orice Intranet

Intranetul este în primul rând o experiență de utilizare

În zilele noastre este greu de ignorat necesitatea unei interfețe decente (cel puțin) de utilizator. Combinând funcționalitatea bogată, strategia de telefonie mobilă și o interfață ușor de utilizat, șansele de dezvoltare cu succes a sistemului crește semnificativ. Instrumentele și procese care „nu arată suficient de bine“ sau sunt prea complicate pentru utilizare trebuie pur și simplu omise. Trebuie de remarcat faptul că o interfață bună reprezintă un element important al succesului proiectului. Dar aceasta duce la problema alegerii unui furnizor de astfel de servicii, pentru că veți avea nevoie de:

  • Inovații
  • Tehnologii Cloud (și posibilități de migrare ușoară pe Cloud)
  • Oportunități pentru munca în comun (simplă, fără un proces lung de instruire a angajaților)
  • Funcționalitate socială (asigurarea unei comunicări mai bună și mai rapidă între personal)
  • Compatibilitatea cu dispozitivele mobile (sistemul ar trebui să funcționeze pe orice dispozitiv cu orice browser)
  • O interfață de utilizator excelentă (intuitivă, să nu necesite revizuiri fără sfârșit)

Și acest lucru ne aduce la următorul subiect…

Dar eu am SharePoint, și aceasta îmi este suficient…

SharePoint este o soluție destul de răspândită pentru multe companii. Pe hârtie SharePoint cu siguranță îndeplinește toate cerințele în ceea ce privește IT. Dar de multe ori cerințele reale ale afacerii spun… altceva (vezi mai sus). Din păcate, de multe ori SharePoint nu merge dincolo de stocarea fișierelor. De asemenea, există o mare diferență între SharePoint local și în cloud. Respectiv, migrarea arhitecturii SharePoint pe Cloud este cel mai adesea asociată cu multe dificultăți. Dacă aveți deja setată o logică de afaceri în SharePoint-ul local, este posibil ca aceasta să nu funcționeze pentru SharePoint Online.

Un exemplu în acest sens poate servi raportul Comunității Globale a Profesioniștilor în IT (AIIM), întitulat „SharePoint Puzzle”. Acest raport indică faptul că în doar 28% din companii SharePoint este folosit de către toți angajații, ceea ce demonstrează un eșec real în asimilarea sistemului. Cu toate acestea, SharePoint este destul de popular în rândul consultanților și a marilor integratori.
Timpul de „ieșire pe piață” cu SharePoint este, de asemenea, o problemă, din cauza ciclurilor lungi de re-proiectare. Cu toate acestea, indiferent de instrumentul pe care îl utilizați, acesta ar trebui să aibă o interfață ușor de utilizat și caracteristici utile, asimilabile fără complicații de către compania Dvs. În plus, Departamentul de comunicare și Departamentul IT uneori doresc să realizeze obiective diferite, dar au nevoie de o singură soluție. Așa cum am menționat mai devreme, astăzi intranet trebuie să treacă prin transformarea într-un loc de muncă digital. Viteza acestui proces depinde de mai mulți factori, dintre care cel mai important este cultura companiei. Asigurați-vă că schimbarea dorită este posibilă și că acest lucru este rentabil.

Iată un exemplu de estimare a costului de la Gartner

Recomandarile Gartner

„Luați în considerare (cel puțin inițial) implementări simple și favorabile, care se bazează mai mult pe soluții de cloud mai degrabă, decât pe soluții individuale pentru a menține costul unic inițial între 50$ și 100$ per utilizator; investigați detaliat orice abatere de la acest lucru”.

  • Fiți pregătiți pentru schimbările care, mai devreme sau mai târziu, vor fi necesare:
  • Trecerea de la soluții proprietare la soluții Cloud, cel puțin parțial;
  • Migrarea de la cultura Intranet la cultură unui loc de muncă digital;
  • Varietatea proceselor de afaceri, oferite de aplicații;
  • Mutarea accentului de la socializarea companiei la socializarea aplicaţiilor şi a proceselor de afaceri.

În imaginea de mai jos puteți vedea direcția acestei transformări

Intranetul Dvs. ar trebui să aibă o gamă largă de caracteristici:

  • Accesul implicit la portal (de exemplu, prin tehnologia Single Sign-On)
  • Aspect comod și ușor de utilizat
  • Căutare relevantă
  • Conţinut targetat
  • Cconținut personalizat
  • Profilul angajatului
  • Căutarea angajaților
  • Spații de lucru colaborative, comunități sau grupuri
  • Sondaje (pentru „trezirea” și implicarea utilizatorilor)
  • Rapoarte privind utilizarea
  • Un set de dezvoltare de software pentru a construi propriile aplicații
  • Widget-uri
  • Centru de notificări
  • Taste „fierbinți” (hotkeys, pentru a ajuta utilizatorii în munca lor de zi cu zi)
  • Multe moduri de a afișa informațiile
  • Managementul de Documente
  • Setări de securitate extinse
  • O colecţie proprie de aplicaţii, pentru extinderea funcţionalităţii

Dilemă mioritică: o companie - un singur site?

De multe ori ne confruntăm cu o situație în care o companie are două sau mai multe site-uri, din diverse motive. Unele companii au, pe lângă pagina nouă, și un site mai vechi, „rudimentar“, pentru care nimeni nu își mai aduce aminte parolele, alții au optat pentru o decizie strategică de a crea câteva resurse web în diverse domenii de activitate, a treia – a creat câte un site pentru fiecare departament.

În ciuda faptului că fiecare discuție un potențial proprietar de site o începe cu cuvintele „afacerea mea este foarte specifică”, experiența noastră arată că, în cele mai multe cazuri, în orice segment, problemele sunt aceleași, mai ales atunci când compania are mai multe resurse web.

Vom începe dur și laconic: mai multe site-uri pentru o companie în 99% din cazuri va avea efecte dăunătoare. Nu vom discuta cazurile speciale, în care site-urile trebuie să aducă pe piață produse noi sau atunci când activitățile nu se suprapun în ceea ce privește audiența.

Să considerăm o situația clasică, în care compania ta are mai multe site-uri și să analizăm acest fapt prin prisma dezvoltării, suportului, publicității, încrederii consumatorilor și a analiticii.

Dezvoltarea site-ului

De regulă, site-ul unei companii este elaborat de un dezvoltator terț. Iată direcțiile de efort și timp la acest capitol:

– explicarea specificului întreprinderii;
– explicarea cerinţelor către noul site;
– elaborarea și coordonarea contractelor, specificațiile tehnice, design;
– menținerea controlului asupra procesului de dezvoltare.

Dacă aveți un singur site web și, respectiv, un singur dezvoltator, toate cele enumărate mai sus vor dura mult mai puțin timp. În plus, cu timpul, dezvoltatorul constant învață să „ghicească“ dorințele clientului şi să înţeleagă totul din jumătate de cuvânt, fără o clarificare aprofundată a specificațiilor tehnice.

În ceea ce privește banii, totul este evident. Mai multe site-uri – mai multe cheltuieli. Amintiți-vă ochii avocaților și contabililor, atunci când încercați să le explici pentru care din site+uri le-aţi adus azi documente la semnat.

Suportul pentru site

Lucrul cu mai mulți dezvoltatori duce la faptul că apar instrumente complet diferite pentru lucrul cu conținutul site-ului. Acest lucru este extrem de incomod și din nou duce la o pierdere de timp. Nu numai în studiul backendului site-urilor, dar, de asemenea, pentru a trece de la o activitate la alta. Cât priveşte banii, veți plăti pentru:

– timpul pentrecut de contractant;
– costul de pregătire a materialelor grafice pentru diferite site-uri web.

Publicitate

Aici e partea cea mai interesantă 🙂 Dacă aveți mai multe site-uri, iar cumpărătorii cei mai fideli sunt în căutarea companiei tale după nume prin numele acesteia, la care resursă web ajung? Cât de mult trebuie să se chinuie un utilizator pentru a face „magie” în motarele de căutare și a combina diverse cuvinte, înainte să-și găsească ceea de ce are nevoie?

Fiind confruntat cu diferite modele de navigare şi dezign, potenţialul dvs. cumpărător în cele din urmă va găsi ceea de ce are nevoie, dar… se pare că informațiile adăugătoarese află pe un alt site al companiei şi din nou, bietul om va trebui să îneleagă geniul designerului.

Cele mai multe dintre companii utilizează oferte de publicitate contextuală şi diverse procedee SEO. E clar că veţi pierde mai puţin timp şi bani pentru a crea o campanie pentru un singur site, decât pentru un grup de site-uri sau mai multe site-uri afiliate. Cât priveşte SEO, aici la fel totul e simplu: mai bune mai multe backlink-uri către un singur site decât aceeași cantitate pentru mai multe site-uri.

Încrederea consumatorilor

Vom rezuma punctele discutate anterior, cu referire la vizitatorii.

Există mai multe site-uri ale unei companii cu design şi navigare diferită. Cel mai probabil, singurul lucru care unește toate resursele e logotipul companiei dvs. Din păcate asta nu va lăsa impresia că este vorba de o singură companiei. Dimpotrivă, piaţa moldovenească este încă sceptică la comerţul online, or o astfel de abordare dă impresia de fals sau de escrocherie.

Analică

Publicul va circula între site-urile dvs. şi va fi curge dificil de a analiza statistica vizitatorilor. De exemplu, un vizitator caută unul din site-urile dvs. şi ajunge prin căutare pe un alt (site nr.1). rapid, el trece pe link pe site-ul dorit (nr.2). Din acest moment profilul statistic al vizitatorului tău va fi distorsionat, or el a părăsit unul din site-urile tale, nu? În plus, în tranziția de la un site la altul, acesta este considerat ca un nou vizitator.

Există dezavantaje dacă am un singur site web?

Sigur, dar ele sunt mult mai mici, iar cazurile când e necesar pentru o companie să dețină mai multe site-uri pe aceeași nișă sunt extrem de rare


Eşti lent - eşti mort: Cât de importantă este viteza cu care ţi se încarcă site-ul?

Deseori atunci când se decide proiectarea unui site pentru compania ta, şeful cel mare „analizează” opțiunile propuse, arată cu degetul la una din ele și developerii își intră în pâine. Principalul criteriu – „să fie frumos și să placă”. Inginerii Amplica vă prezintă acest infografic, realizat în urma analizei site-urilor hostate la noi, în care se vede clar cât de importantă este viteza cu care se încarcă site-ul afacerii tale:

Este viteza importantă?

Din datele noastre, majoritatea vizitatorilor vor avea răbdarea să se încarce toată frumusețea ta de site. Dar dacă acest proces (încărcarea) va fi de lungă durată, cel mai probabil 4 din 5 vizitatori nu vor mai intra pe acest site.

Ratele de conversie și ratele de respingere depind, de asemenea, de timpul de încărcare a paginii. Astfel, un site pentru o afacere mică sau mijlocie are permanent de ales: să bage bani în publicitate sau în optimizarea site-ului. De notat că pentru astfel de site-uri, costurile de optimizare vor fi ÎNTOTDEAUNA mai mici decât cele de publicitate, mai ales luând în calcul ratele de conversie.

După cum puteți vedea, chiar și o modificare aparent nesemnificativă a timpului de încărcare a pagini poate aduce beneficii seriose asupra venitului.

Ce puteţi face?

  • Duceţi evidenţa script-urilor JavaScript. Simplificați, după caz, la maxim utilizarea acestora.
  • Imaginile kilometrice nu sunt automat şi imagini frumoase. Evitaţi utilizarea imaginilor mari sau neoptimizate. Aflați (din Google Analytics) ce tipuri de dispozitive și dimensiuni de monitoare au utilizatorii tăi. Nici un pixel în plus.
  • Memoria cache a browserului este prietenul tău. Acest lucru poate accelera în mod semnificativ viteza în multe cazuri.
  • Optează pentru utilizarea unui CDN. Cu cât mai aproape va fi fizic sursa de stocare de client, cu atât mai repede se va încărca pagina.
  • Simplifică interfața. Cu cât mai multe click-uri face un utilizator pentru a afla informația dorită, cu atât mai lung este procesul de căutare a acesteia și, respectiv, timpul de așteptare.
  • Asigurați-vă că aveți un hosting bun (a se citi „Amplica” – DataCentru Amplica unde sunt localizate serverele noastre este în Germania, ceea ce oferă garanția și calitatea serviciilor de hosting), deoarece o parte din parametrii ce vizează viteza de încărcare depind direct de hoster.

#WANNACRY: Iată ce trebuie să faci pentru a nu cădea victimă celui mai puternic atac cibernetic din ultima perioadă

Cu siguranță deja ați auzit din presă sau de la prieteni despre WannaCry – cel mai mare atac cibernetic de tip ransomware, care a afectat diverse companii si institutii din peste 100 de state.  230.000 de computere au fost infectate în mai puțin de 48 de ore de la lansarea virusului. WannaCry a devenit în doar două zile cel mai devastator atac cibernetic lansat vreodată. Și este doar începutul. Acum, că au fost raportate cazuri de infectare și în Moldova, iată ce trebuie să faceți pentru a fi cât de cât protejat împotriva unui astfel de atac.

#1 PATCH

Inginerii Amplica insistă pe instalarea cât mai rapidă a fix-ului Microsoft #MS17-010. Patch-ul, lansat de Microsoft la data de 14 martie blochează accesul ransomware-ului WannaCry. În mod normal, aplicarea update-ului și activarea firewall-ului din Windows ar fi măsurile MINIME dee protecție împotriva acestui virus.

#2 ATENŢIE UNDE DAŢI CLICK

Cea mai frecventă cale de infectare cu WannaCry este metoda de atac phishing „spray-‘n’-pray„, care implică infectarea prin atașamentele virusate ale e-mail-urilor. O altă modalitate frecventă sunt URL-urile (adresele web) virusate, ceea ce permite ulterior virusului să intre fără voia voastră în calculator. Nu deschideţi decât fişiere ataşate ce vin de la e-mail-uri de încredere. Nu accesaţi link-uri dubioase pe care vi le trimit prietenii prin aplicaţiile de mesagerie.

#3 BACKUP, IMEDIAT!

Din moment ce virusul criptează datele importante de pe calculatorul tău, utilizatorul pierzând accesul la acestea, se recomandă crearea unei copii de siguranţă a datelor de pe calculatorul tău. Stocarea back-up-urilor într-un Cloud securizat reprezintă o soluție viabilă în combaterea ransomware-ului.

#4 BLOCHEAZĂ PROTOCOLUL SMB V1.0

Wannacry dispune de capabilitatea de a se răspândi în rețea prin exploatarea unei vulnerabilități a protocolului SMBv1,utilizând porturile UDP/37, UDP/138, TCP/139 și TCP/445. Procesul de răspândire se realizează prin exploatarea funcționalității din cadrul Windows, cunoscută drept ‘CVE-2017-0145’. Iată două opţiuni de dezactivare a protocolului SMB v1.0:

1. Căutați „Windows features” și dezactivați funcția: SMB 1.0

2. Accesați CMD și tastați următoarele:
Disable-WindowsOptionalFeature -Online -FeatureName smb1protocol

#5 INSTALEAZĂ UN ANTIVIRUS (MĂCAR ŞI TRIAL)

Utilizează o aplicație antivirus, chiar dacă este doar pentru o perioadă de probă și scanează computer-ul. Chiar dacă virusul va trece de antivirus, șansele sunt destul de mari ca antivirusul să se updateze automat și să îți deviruseze sistemul.


WannaCry este un virus de tip ransomware şi se manifestă prin criptarea datelor importante, ca mai apoi inițiatorii să ceară o recompensă în schimbul acestora.


Chat-Jivosite

Am testat peste 20 chat-uri pînă a ne opri la Jivosite.

Așa cum activăm din anul 2010 am reușit să testăm mai mult de 20 de chat-uri pînă acum. Desigur fiecare din ele atrăgeau prin ceva anume și în multe cazuri aceste beneficii nu se repetă la alte chat-uri, posibil asta e o durere cu care s-au ciocnit propriu zis companiile care au decis să creieze așa un produs, sau poate ele au analizat clienții săi și au ales anumite direcții pe care au pus accent. Pînă la urmă am ales Jivosite după ce am revenit a 3-a oară la el ca să îl mai testăm o dată 🙂

 

Cum anume ne ajută chat-ul de pe amplica.md pe noi.

Erau cîteva aspecte importante pentru noi în alegerea unui chat. Scopul lui principal este să ne ajute repede să comunicăm cu clienții, în așa fel încît să putem rapid să raspundem la întrebări sau să ajutăm la soluționarea carorva situații care deranjează clientul nostru. Să putem repede să îl identificăm ca mai apoi să depistăm care este site-ului dacă el este deja clientul nostru și să îl înțelegem din ”jumătate de cuvînt”, pentru că în timp ce el ne scrie noi deja deschidem cartela clientului si site-ul sau să vedem daca nu e suspendat sau are vre-o problemă la site.

 

De ce recomandăm Jivosite.

El permite să vezi de unde a venit vizitatorul pe site, cît timp a petrecut si pe care pagină și dacă discută deja cu cineva din angajați, cu cine anume. Un alt beneficiu al său este că îndată ce se încheie discuția, poți primi un email cu toată discuția care a avut loc și asta este un foarte bun instrument pentru directorul companiei ca să vadă dacă persoana care a întreținut discuția a putut calitativ să ajute vizitatorul site-ului și dacă a facut vre-o gafă în discuție sau a dus în eroare vizitatorul să poată în primul rînd apela vizitatorul să corecteze situatia iar mai apoi să ia masurile de corectare a scriptului de comunicare intern, pentru că posibil colegul sau nu știe cum să aționeze în o situație neordinară. Se integrează ușor cu amoCRM.

 

Deja puteți achita Jivosite prin intermediul nostru.

Am semnat un parteneriat cu Compania ООО Живой сайт, și asta ne permite să oferim clienților noștri posibilitatea să achite prin intermediul nostru licența Jivosite fără careva taxe suplimentare, prețul este același ca și pe site-ul oficial și include TVA.


50 de nuanțe ale succesului: Cifrele nu mint - mai bine o dată să vezi, nu crezi?

Majoritatea proprietarilor de site-uri mai devreme sau mai târziu ajung în situaţia de confuzie totală în ceea ce priveşte strategia de marketing pe reţelele de socializare. „Ce să scriu despre mine și afacerea mea?” este probabil cea mai chinuitoare întrebare pentru un om de afaceri. Ce ar fi dacă noi, cei de la Amplica, v-am spune că nu trebuie să depuneți efort în CE să distribuiți pe rețelele de socializare, ci în CUM să faceți asta? Mai exact, secretul este în forma de conținut.

Știati că un video pe Facebook are un impact organic (numărul total de persoane unice cărora postarea ta le-a fost afișată, pe canalele de distribuție neplătite) în mediu cu 135% mai mare decât o fotografie? Sau că 73% din marketologii B2B vorbesc despre un impact pozitiv al materialelor video asupra ROI (ratei de recuperare a investiției)?

Clipurile video au inundat rețelele de socializare. Circa 83% dintre oamenii de afaceri au declarat că ar dori să creeze mai mult conținut video pentru afacerile sale, în cazul în care producția clipurilor nu ar fi limitată de timp și de resurse.

Echipa Amplica vă prezintă 50 dintre cei mai importanți indicatori statistici ai marketingului pe rețelele sociale, pentru a vă ajuta să utilizați în mod eficient distribuția de conținut video.

1. Tendințe

1. Până în 2020, conținutul video online va constitui mai mult de 80% din traficul de Internet pentru consumatori (Cisco, 2016).
2. Pe Facebook zilnic sunt vizionate peste 8 miliarde de clipuri video sau 100 de milioane de ore de video continuu (TechCrunch, 2016).
3. Pe Snapchat zilnic sunt vizualizate 10 miliarde de videoclipuri (Bloomberg, 2016).
4. Din decembrie 2014 până în decembrie 2015, numărul de vizionări de conţinut video pe Twitter a crescut de 220 de ori (Twitter, 2015).
5. Utilizatorii rețelei Periscop au efectuat peste 200 de milioane de transmisiuni live (Periscop, 2016).
6. Zilnic, utilizatorii Periscop vizualizează un total de 110 ani de transmisiuni video. (Periscop, 2016).
7. Pe YouTube zilnc sunt vizionate mai mult de 500 de milioane de ore de video (Business Insider, 2016).
8. Numărul de utilizatori care caută pe Youtube tutoriale (how-to), a crescut cu 70% în perioada 2014-2015 (Google, 2015).
9. În primele cinci luni ale anului 2015, în America de Nord, pe Youtube au fost vizionate peste 100 de milioane de ore de videoclipuri demonstrative (how-to) (Google, 2015).

2. Utilizarea în marketing

10. În 2016, 60% din marketologi au utilizat video în scopuri de marketing pe reţelele de socializare (Social Media Examiner, 2016).
11. Anul trecut 14% din marketologi au utilizat transmisiuni live în rețelele sociale (Social Media Examiner, 2016).
12. 73% dintre marketologi îşi vor extinde planul mediatic prin utilizarea conţinutului video pe reţelele de socializare (Social Media Examiner, 2016).
13. Utilizarea de transmisiuni video în direct este planificată de 50% dintre marketologi (Social Media Examiner, 2016).
14. În ceea ce priveşte întreprinderile mici și mijlocii, 44% dintre proprietarii de afaceri planifică, în 2017, să investească în promovarea video pe Facebook (Animoto, 2016).
15. Crearea de mai multe materiale video pentru reţelele de socializare e dorită de aproximativ 83% dintre marketologi, în cazul în care acest proces nu ar fi restricționat de timp şi de buget (Buffer, 2016).
16. 43% dntre marketologi ar utiliza mai multe transmisiuni live, dacă nu ar fi constrânși de timp, de resurse și de buget (Buffer, 2016).
17. Un sfert dintre proprietarii de afaceri mici și mijlocii resimt lipsa materialelor video din procesul de comunicare pe rețelele de socializare (Animoto, 2016).

3. Comportamentul în timpul vizionării conținutului video

18. Clipurile video cu o durată mai mică de 2 minute obțin o mai multă atenție (Wistia, 2016).

19. 65% drintre utilizatorii care au văzut primele trei secunde într-un video pe Facebook, se vor uita la acesta timp de cel puțin 10 secunde, iar 45% dintre aceștia – 30 de secunde (Facebook, 2016).
20. 55% dintre cei care dau play, vizualizează clipul video în întregime (HubSpot, 2016).

21. 85% dintre videoclipurile de pe Facebook sunt vizualizate fără sunet (Digiday, 2016).
22. Mai mult de 50% dintre videoclipuri sunt vizionate pe dispozitive mobile (Ooyala, 2016).
23. Peste 93% din conținutul video pe Twitter este vizualizat de pe dispozitive mobile (Twitter, 2016).
24. Jumătate dintre abonații YouTube, cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, vor amâna ocupația lor, pentru a vedea noul videoclip al unui autor preferat (Google, 2016).

4. Implicarea

25. Conform estimărilor, Facebook este cel mai eficient canal de distribuție video: de 8,4 ori mai eficient decât celelalte (Animoto, 2016).
26. Pe Facebook, impactul organic al unui clip video este cu 135% mai mare decât cel al unei poze (Socialbakers, 2015).
27. Într-o săptămână obișnuită, „acoperirea” YouTube pe dispozitive mobile pentru tinerii de 18 de ani este mai mare decât cea a oricărei rețele de cablu TV din lume (Google, 2016).
28. Aproximativ 43% dintre utilizatori ar dori mai multe videoclipuri de marketing în viitor (HubSpot, 2016).
29. Un video postat pe Twitter (comparativ cu plasarea de material video extern) crește rata de răspuns de 2,5, rata de re-distribuiri – de 2,8 ori, adăugări în favoprite – de 1,9 ori (Twitter, 2015).
30. Pe Twitter materialele video sunt re-distribuite de 6 ori mai mult decât fotografiile și de 3 ori mai des decât animaţiile GIF (Twitter, 2016).

5. Transmisiunile LIVE

31. Utilizatorii Facebook petrec în mediu de 3 ori mai mult timp vizionând transmisiuni LIVE, decât video cu transmisiuni încheiate (Facebook, 2016).
32. Transmisiunile în direct pe Facebook sunt comentate de 10 ori mai mult decât un video convențional (Facebook, 2016).
33. 80% din utilizatori preferă să vizualizeze un video live al unui brand, decât să citească ceva pe blogul acestuia (Livestream, 2016).
34. 82% din respondenţii sondajului realizat de Lifestream au declarat că preferă să vizioneze o transmisiune live a unui brand pe o rețea de socializare (Livestream, 2016).
35. O transmisiune live realizată de la un eveniment crește atractivitatea brandului cu 63% (Twitter, 2016).

6. Publicitate video

36. Subtitrare în publicitatea video pe Facebook crește durata de vizionare în mediu cu 12% (Facebook, 2016).
37. Un clip video pe Snapchat atrage atenția vizuală de cel puțin 2 ori mai mult decât pe Facebook, de 1,5 ori mai mult decât pe ​​Instagram și de 1,3 ori mai mult decât pe Youtube (MediaScience, 2016).
38. Publicitate video pe Snapchat crește de circa de două intenția de cumpărare, în comparație cu publicitatea video la TV, pe Instagram, Facebook sau Youtube (MediaScience, 2016).
39. Indicele de feedback pentru un video pe Snapchat este de 5 ori mai mare decât media CTR pe orice platformă (Snapchat, 2017).
40. Publicitatea video pe Twitter este considerată cu 10% mai potrivită, cu până la 8% mai plăcută și cu 8% mai puțin deranjantă decât cea similară de pe site-urile brandurilor (Twitter, 2016).
41. Publicitatea video pe Twitter este de aproape 2 ori mai memorabilă, decât cea similară pe platformele brandurilor (Twitter, 2016).

7. Comportamentul de cumpărare

42. 6 din 10 utilizatori vor asculta de sfatul unui autor favorit pe Youtube, decât de cel al unei vedete TV sau de film (Google, 2017).
43. Un material video despre un produs va fi privit de un număr de persoane de 4 ori mai mare, decât cel al cititorilor știrilor despre acel produs (Animoto, 2015).
44. Persoanele născute după 1980 (Generaţia „Y”) în 4 din 5 cazuri vor lua în considerare conținutul video, atunci când iau o decizie de cumpărare (Animoto, 2015).
45. 70% dintre persoanele din Generația „Y” vor privi un spot video în timp ce fac cumpărături pe net (Animoto, 2015).

8. Rentabilitatea investiției (ROI)

46. ​​Companiile care folosesc în marketing materiale video și-au crescut veniturile anuale cu 49% mai repede decât cele care nu utilizează video pentru promovare (Aberdeen Group, 2015).
47. 76,5% din proprietarii de afaceri mici și mijlocii au simțit impactul pozitiv în utilizarea distribuției conținutului video (Animoto, 2016).
48. În segmentul corporate, 73% din marketologi afirmă că un clip video are un efect pozitiv asupra rentabilității investițiilor în marketing (Tubular Insights, 2015).
49. Un logo de brand într-un video poate crește intenția de cumpărare cu 9% (Twitter, 2016).
50. Companiile care utilizează video în marketing, au un o rată de click (CTR) cu 27% mai mare și o rată de conversie cu 34% mai mare (Aberdeen Group, 2015).

Chiar dacă unele rețele de socializare, prezentate în acest material, sunt complet necunoscute unor oameni de afaceri moldoveni, sperăm că echipa Amplica v-a convins de importanța conținutului video în strategia dumneavoastră de marketing. Or, până la urmă, noi doar am prezentat o colecție de date statistice, grupate după interes, iar toți știu că cifrele nu mint.


Cum să obții puțin mai mult decât „totul”? Cinci elemente-cheie ale unui site eficient

Astăzi cele mai multe companii au un site web. Este evident că acest instrument este necesar în lumea modernă, dar oare toți știu ce se poate realiza prin dezvoltarea unui site web eficient, unui site care „vinde” într-adevăr?

Conform statisticilor, 60% dintre utilizatori își fac un site web pentru a fi în pas cu moda (sau pentru că concurenții au un site), dar nu au nici cea mai vagă idee despre toate posibilitățile pe care le poate oferi o resursă web proiectată inteligent. Să presupunem că un antreprenor a venit cu ideea de a-și dezvolta un site. Rareori acesta își stabilește obiective specifice, el pur și simplu vrea să fie prezent pe Internet. Ce face în acest caz omul de afaceri? Solicită asistentul să-i găsească un executor care ar face un site mai ieftin, mai rapid și mai bun decât cel al concurentului. El vrea un site modern cu WOW-efect.

Această abordare este fundamental greșită! Dezvoltarea unui astfel de site nu va produce nici un rezultat. Obiectivele creării unui site ar trebui să fie dezvoltarea afacerii, creșterea loialitatății clienților și eficiența interacțiunii cu aceștia. Prin urmare, dezvoltarea unui site trebuie să se bazeze pe o abordare complexă. Dacă nu vă puneți întrebarea „Cum să cresc conversia, ca să transform vizitatorii site-ului meu în clienți?”, ar fi timpul să gândiți în această direcție. Chiar dacă firma Dvs. există numai off-line, are sens să apelați la posibilitățile Internetului, altfel în curând veți începe să pierdeți mai mult decât vă închipuiți, în timp ce competitorii Dvs. vor câștiga clienți.

De cele mai multe ori crearea site-ului nu are nici un efect, iar proprietarul acestuia consideră că pentru sfera sa de activitate acest site nu este atât de necesar. Cum spuneam, succesul constă în abordarea sistematică. E puţin doar să faci un site web, este necesar să-l promovezi permanent, astfel încât clienții Dvs potențiali să-l poată găsi uşor.

Sarcina principală a site-ului unei afaceri este creșterea profitului. Pentru a beneficia din plin de capacitățile sale, este important să se acorde atenția cuvenită fiecărui detaliu – și asta încă din faza incipientă de dezvoltare a site-ului. Noi nu vom aborda aspectele tehnice ale dezvoltării unui site, și vom lua în considerare acest subiect pe partea de marketing.

Să analizăm 5 puncte-cheie care ar trebui să fie luate în calcul în timpul dezvoltării site-ului afacerii Dvs. (chiar dacă aveți deja un site web, puteți verifica dacă totul funcționează cum ar trebui, din punctul de vedere al marketingului):

  1. Acțiuni specifice
  2. Convingere
  3. Atracție
  4. Retenție
  5. Analitică

Fiecare dintre aceste aspecte afectează succesul în felul lor, dar împreună ele oferă un nivel ridicat de conversie – ceea ce şi ne propunem, atunci când ne gândim la un site al unei afaceri.

Să discutăm despre fiecare din acets punct în parte:

1. Punctul de plecare în construirea unui site web este definirea unor obiective clare de afaceri, exprimate în acțiuni de conversie specifice, precise, care pot fi măsurate.

De exemplu:

  • adăugarea în coș;
  • solicitarea unui apel telefonic;
  • distribuirea unui link în rețelele sociale;
  • vizualizarea unei pagini anumite;
  • cumpărarea etc.

Crearea unui site modern, care îi va plăcea șefului departamentului, nu este o acțiune specifică precisă, vizată de artucolul nostru. Site-ul trebuie să genereze lead-uri, vizitatorul – să se transforme într-un abonat și să își manifeste interesul cel puţin prin oferirea datelor sale de contact. Aceste acțiuni sunt obiective corecte și sunt determinate în funcție de caracteristicile afacerii Dvs.

Pentru ca vizitatorii site-ului Dvs. să execute o acțiune de conversie, sunt necesare:

  • cunoașterea cât mai bună a publicului-țintă;
  • înțelegerea faptului cum și de ce se cumpără de la Dvs.;
  • definirea unor obiective intermediare, care vor servi drept puncte de marcaj, că sunteți pe drumul cel bun.

Țineți minte că profitul pierdut este o pierdere. Descoperiți necesitățile clienților Dvs, înțelegeți-le problemele și ajutații să le rezolve.

2. Următorul pas este motivația vizitatorului pentru a efectua o acțiune de conversie dorită, folosind instrumentele de convingere.

Fiecare obiectiv pe care l-am stabilit în prima etapă are pârghiile sale specifice de persuasiune. Aceasta este o sarcină mai dificilă, deoarece aveți la dispoziție doar 6 secunde – timp în care, conform studiilor, vizitatorul decide să rămână sau pe site-ul Dvs. În acest timp, el ar trebui să aibă timp să înțeleagă cine sunteți, ce faceți și să înceapă să vă simpatizeze ca domeniu de interes pentru sfera de informații pe care le caută.

Site-ul Dvs. ar trebui să fie user-friendly. Prin urmare, crearea unui site începe de „jos”, și nu la nivel managerial. Nu poți crea un site comod, apelând la specialiști incompetenți în acest domeniu.

De ce un site proiectat de o echipă experimentată va fi diferit (în ceea ce privește conversia) de un site făcut de un freelancer începător, pe un template cumpărat? Realizând un proiect de unul singur, este puțin probabil ca o singură persoană să acopere calitativ întreaga sferă de activitate, care, în companiile npormale, este acoperită de 7-10 profesioniști calificați. Mulți îşi pot pune întrebarea: ce fac 7 persoane acolo unde se descurcă una singură? Pentru profesioniști și utilizatorii avansați răspunsul este evident: în dezvoltare web nu există fleacuri. Fiecare etapă este strâns legată de cealaltă. Pentru a obține rezultate bune, se lucrează în echipă de proiectare, în care toată lumea îşi cunoaşte locul și este conștientă de modul în care activitatea sa va afecta următorii pași de creare a site-ului şi rezultatul, în general. Site-ul creat după modele nu va funcționa – fiecare afacere este diferită și necesită o abordare individuală. Nu e cazul să economisiţi, atunci când vorbim de realizarea unui site.

Activitatea fiecărui membru al echipei formează instrumentele de persuasiune, despre care am menţionat mai sus. Pârghiile existente sunt:

  • Copywriting – texte convingătoare pentru a ajuta în luarea unor decizii corecte;
  • Design – mijloacele vizuale asigură vizitatorii că ei ajuns acolo unde trebuie;
  • Conținut – infografică, video și alte elemente de conținut vizual ale site-ului;
  • Utilitate – o structură intuitivă şi clară a site-ului (utilizatorul nu trebuie să gândească mult ce şi unde să apese, pentru a obține rezultatul dorit, noi trebuie să-l „conducem” logic până la țintă dorită);
  • Servicii – asigurarea confortului clienților în selectarea mărfurilor, efectuarea unor calcule etc., deoarece anume prin prezenţa diferitor servicii, un site este mai interactiv.

Un accent separat poate fi pus (şi trebuie) pe anumite elemente caracteristice, aşa-zisa „cireașă de pe tort” a site-ului Dvs. Aceste elemente nu pot fi măsurate, dar ele asigură acel WOW-efect și caracterul modern și unic al site-ului.

Fiecare din aceste pârghii de persuasiune sunt importante. Ponderea acestora, în site-ul Dvs, este influiențată numai de obiectivele pe care vi le puneți. Un exercițiu util, în acest caz, este imaginarea vizuală a modului în care îl convingeți pe client să întreprindă o anume acțiune de conversie dorită.

3. Cea de-a treia etapă – atracția.

Cea mai frecventă greșeală în această etapă este atragerea clienților pe un site web pentru care încă nu au fost determinate acțiunile specifice de conversie și, respectiv, pentru care nu au fost elaborate pârghiile necesare de convingere. Clienții Dvs. potențiali pur și simplu vor veni și… vor pleca. Prin urmare, verificați cât de bine au fost implementate primele două puncte.

Principalele obiective în această etapă sunt să fiți văzut și să fiți menționat.

Unde și cum se atrage publicul?

Principalele canale de promovare pe Internet:

  • Căutarea – trebuie să fiți acolo, unde vă caută publicul-țintă;
  • Publicitatea – plătită, socială, online, offline etc.;
  • Social media – implicarea publicului-țintă prin intermediul rețelelor de socializare.

Astăzi există o mulțime de instrumente și căi pentru a atrage clienții: spații tematice, conferințe, publicitate prin intermediul liderilor de opinie etc. Ţineţi minte o regulă de bază: nu plasați anunțuri acolo unde sunt concurenții dumneavoastră, ci acolo unde vă sunt clienții.

Studiați în permanență publicul-țintă, întotdeauna ghidați-vă de preferințele sale, încearcă să-i intrați în piele și să-i rezolvați problemele. Comunicați cu potențialul client pe limba lui, acest lucru va contribui la creșterea nivelului de loialitate și, în consecință, creșterea numărului de vânzări.

4. Numai înțelegând de ce clienții Dvs. pleacă, îi veți putea întoarce înapoi – retenția.

Conform statisticilor, 80% din toate achizițiile pe Internet au loc doar o singură dată. Dacă știți cum să rețineți acești clienți, pentru a-i face permanenți, atunci cheia succesului este în mâinile Dvs.!

Cum se poate realiza acest lucru?

  • amintiți în permanență de Dvs.;
  • treziți interesul pentru Dvs.;
  • creați o atitudine pozitivă față de brandul Dvs.;
  • motivați clienții să întreprindă acțiuni repetate.

Există destul de multe intrumente pentru retenția clienților:

  • SMS-uri;
  • Webinarii;
  • Asistenți online;
  • Sisteme de bonus;
  • Reduceri;
  • Întrebări frecvente;
  • E-mail marketing;
  • Reţele de socializare;
  • Bloguri și forumuri;
  • Formulare de feedback;
  • Retargeting etc.

Lucraţi intens cu publicul deja atras! Vei crește eficiența fără a depunde efort şi fără a cheltui bani în plus.

5. Și ultima etapă – analiza.

Sarcina principală a analizei web este de a monitoriza traficul site-ului, pe baza datelor căruia se determină publicul-ţintă și se studiază comportamentul vizitatorilor (ceea ce influenţează direct procesul de luare a deciziilor privind dezvoltarea și extinderea funcționalității site-ului Dvs.). Analiza web nu doar participă la îmbunătățirea site-ul, dar, de asemenea, trebuie luată în calcul pentru bugetului de promovare on-line.

Metodele de analiză web includ:

  • Analiza traficului site-ului – statistici, tendințe, cifre absolute și relative;
  • Analiza datelor din e-commerce – factura medie, produse populare, venituri în contextul de canale de trafic;
  • Analiza utilitatii – densitatea de clicuri, căi de conversie etc.;
  • Analiza comportamentului vizitatorilor paginii – interacțiunea cu formularele, angajarea în micro și macro conversii;
  • Analiză comparativă – comparația cu tendințele generale și performanțele concurenților prin intermediul unor platforme independente (Alexa, GemiusAudience, Google Trends).

Nu uitaţi că procesul de analiză tebuie să fie unul continuu şi permanent, pentru a oferi rezultatele scontate.


Pagina 1 din 2212345...1020...Ultima »