str. Lev Tolstoi 24/1, et.2, of.11 (dinspre Viaduct)
Chișinău, Republica Moldova
022 011 000
022 804 678
info@amplica.md
support@amplica.md



BLOG4  LEFT SIDEBAR


Sfaturi: Bazele branding-ului pentru afacerile tinere

01 – Ce este identitatea corporativă?

Pe când afacerea este o strategie care urmărește să îţi aducă valoare, să vândă ceea ce produci, branding-ul este un instrument pentru a arăta oamenilor care-i ideea ta despre viziune, aspect, şi gust. Brand-ul tău reprezintă „ce fel de” business ai.

Putem depune mult efort pentru a ne asigura că oamenii ne văd afacerea în modul în care ne convine nouă, dar, pe termen lung, brand-ul devine ceea ce spun oamenii despre afacerea ta.

Brand-ul tău e e viziunea ta, perspectiva individuală și poziția în business;
Brand-ul tău este un fel de set de elemente de design, care arată oamenilor că ești ceea ce pretinzi că ai fi;
Brand-ul tău este mesajul pe care îl promovezi lumii.

Gândește-te la brand ca propria reputație.

02 – Am o afacere mică, de ce ar trebui să-mi fac griji despre branding?

Din cauza transferului clar și direct de imagine a brand-ului, potențialii clienți știu cine ești și ce poți. Puteți genera cele mai bune idei din lume în ceea ce privește câștigul de bani în afaceri, dar dacă oamenii nu te pot descrie într-o propoziție, probabil, mesajul tău este neclar oamenilor. Acest lucru poate avea consecințe grave pe termen lung.

Micul business e ca un pește mic într-un iaz mare. Nimeni nu știe cine ești. Sincer, nimeni nu este interesat. Utilizarea brandingilui permite apropierea de anumite nișe şi generează pe termen lung acel „word of mouth” de care toți avem nevoie. Este nevoie de ceva care te distinge de mulțime. Nu faceți greșeala de a trata brandingul cu indiferență. Foarte multe întreprinderi mici nu își dau seama de posibilitatea de a transforma brandingul într-un jucător-cheie.

03 – Care este diferența dintre branding și logo?

Mulți oameni comit o eroare, considerând că brand-ul companiei este logo-ul lor. În cazul în care brand-ul este o vedere de ansamblu a ceea ce ești ca și companie, identitatea cororativă este o combinație de elemente vizuale și de design care te ajută să spui poveste afacerii tale clientului.

Logo-ul tău este una dintre cele mai importante părți ale afacerii – singurul element digital al întregului brand. Dacă brand-ul e tatăl, atunci logotipul e fiul acestuia.

04 – Ce atitudine să iau față de șabloanele de logo?

Logo-ul este un instrument vizual care spune instantaneu oamenilor cine esti. Oameni sunt creaturi complexe și ei își vor forma o mie de păreri diferite despre tine si compania ta în primele 5 secunde, atunci când logo-ul tău este în vizor. Dar oamenii sunt și cinici: dacă economisești pe logotip, oamenii vor considera că și afacerea ta are o calitate scăzută. Dacă logo-ul tău arată învechit, cu fonturi greu lizibile, oamenii își vor crea o impresie proastă despre tine.

Desigur, puteți utiliza logo-uri șabloane standard, dar în cele mai multe cazuri, afacerea ta va arata ca un milion de alte companii care fac acelasi lucru ca și tine.

05 – Logo-ul meu este complicat? Care sunt avantajele utilizării unui logo simplu?

La crearea logo-ului ar trebui să fii conștient de câteva lucruri. În primul rând, marca va fi utilizat cu o varietate de suporturi. Cel mai probabil, acest lucru va fi site-ul tău, cartea de vizită, facturi/formulare tipărite, uniformă etc.

În cele mai multe cazuri, un logo mai simplu simplifică scalarea în aceste formate. E nevoie să înțelegi modul în care va arăta logo-ul în cazul dimensiunilor foarte mari, dar și foarte mici. Simplitatea în majoritatea cazurilor va fi răsplătită. Cu toate acestea, crearea unui logo minimalist pentru a reprezenta stilul tău este o sarcină foarte dificilă. Din nou, nu este necesar să ai încredere în „proiecte de $5”, or astfel de designeri pur și simplu fac ceea ce le place. Cum acest lucru te poate ajuta?

06 – Ce format de fișier ar trebui să solicit de la designer, pentru a imprima cărți de vizită?

Indiferent dacă proiectezi logo-ul singur, sau apelezi la o sursă străină, asigură-te că ai un fișier-sursă (pentru schimbări viitoare), precum și fișiere PDF bazate pe CMYK (formatul de culoare pentru imprimare, diferit de RGB Digital Display), care sunt necesare pentru imprimare.

07 – Ce program m-ar ajuta să dezvolt o identitate corportivă?

Marca este nu numai un sistem vizual pe care-l creați (mesaje, stil de prezentare, etc.). Cu toate acestea, indiferent de elementul vizual creat, e bine ca acesta să fie în format vectorial. Vector este un format care poate fi scalat fără pierderea calității.

Vectorul se bazează pe analiza numerică, pe când un format gen bitmap (de exemplu) are nevoie de specificația exactă a numărului de pixeli, care pierd enorm de mult în calitate la scalare.

Cel mai bun software, care utilizează un format vectorial pentru imprimare, este Adobe Illustrator. Sketch este un alt soft, foarte apropiat după parametri.

08 – Ce trebuie să știe designerul la etapa de proiectare a logo-ului?

Această listă nu este exhaustivă, dar te poate ajuta pentru a începe conversația:

Cum veți noul logo?
Care este intervalul de vârstă a publicului țintă?
Ce sentiment sau mesaj doriți să transmiteți, folosind logo-ul?
Care sunt logo-urile care vă plac (și de ce)?

E bine să lucrați mai întâi variantele monocrom (alb-negru) ale logotipului, și doar apoi să treceți la culori, bazându-vă pe diferite modele psihologice. Pentru inspirații utilizați Dribbble și Behance.

09 – Care sunt cele mai importante elemente de branding, ca să ştiu cum să împart bugetul iniţial?

Înainte de a începe să te gândeşti la proiectarea elementelor vizuale ale mărcii, în primul rând e nevoie ca ideea ta de afacere și strategia acesteia să fie deja gândite.

În ceea ce priveşte dezvoltarea elementelor digitale, cel mai bine este să începi cu logo-ul. În prezența logo-ul poate fi plasat pe diferite site-uri şi platforme, cum ar fi Facebook, Twitter și alte platforme de social media pentru a obține prezența companiei tale pe piață.

După aceea ar urma cartea de vizită și apoi site-ul propriu.

10 – Care este cel mai bun mod de a arăta oamenilor marca mea?

Ţine minte că brand-ul nu este un produs finisat, deoarece afacerea este un proces viu, mereu dinamic. Dar de fiecare dată, la fiecare etapă de existență a brand-ului, acesta trebuei susținut masiv prin marketing și promovat la greu prin intermediul politicilor sociale.

Prezența în rețelele de socializare este un standart care deja te obligă so vorbești lumii întregi prin identitatea ta vizuală despre afacerea ta, produsul și serviciile pe care le prestezi. Nu în ultimul rând acesta este un standart gratis. Atât timp când concurența pe nișă poate fi (și este!) enormă, tot ce trebuie să faci este să însoțeși prezența vizuală de conținut calitativ și unic.


Pagina 1 din 2212345...1020...Ultima »