Cum facem propriul blog și primim profit de pe el. Instrucțiune detaliată pentru începători.

Astăzi blog-urile devin din ce în ce mai populare. Și această tendință este una firească deoarece internetul este o oportunitate uriașă pentru a discuta constant cu un public foarte larg. Iar crearea blog-ului este realizarea acestei oportunități. Blog-urile sunt deținute de către funcționari publici, artiști, sportivi, într-un spectru general – de majoritate. Îl dețineți și Dvs.? Dacă nu, și nu știți de la ce să începeți atunci mai jos vă oferim instrucțiune detaliată pentru începători pentru crearea unui blog eficient. Citind acest articol veți afla cum puteți face un blog în cel mai scurt timp.

 

Primul pas: În articolele precedente am explicat ce înseamnă Domen și Hosting, ele sunt elementele inevitabile pentru orice blog. Fără aceste elemente este imposibilă funcționarea blog-ului. Pentru început, trebuie să alegem un hosting. Pe scurt hosting-ul este spațiul de păstrare a informației de pe blog-ul Dvs. Aflați la noi cele mai bune oferte pentru Hosting-ul Dvs., ele la rândul lor se împart în cele Gratuite și contra-cost.

Suntem sinceri cu Dvs. și pentru început Vă recomandăm să alegeți hosting-urile gratuite, pentru a crește în experiență. Pentru ele Dvs. nu veți achita nimic, dar veți simți o anumită limită. Hosting-urile Gratuite Vă impun limite, administratorii pot bloca oricând blog-ul dar și vă oferă un grad redus de securitate a informației Dvs. Blog-ul păstrat pe hosting-urile gratuite parțial nu Vă aparțin. De aceea Hosting-urile cu plată au mai multe avantaje.

Vă prezentăm câteva platforme ce vă oferă hosting gratuit:

Blog.com – este gratuit pentru început, puteți găsi multe teme pentru ca blog-ul să arate bine, de asemenea puteți procura pachetul Premium care vă permite să alegeți un domen.

Blogger.com – probabil că este una dintre cele mai cunoscute platforme, este foarte simplă în utilizare, creată de Google și este foarte simplă pentru a începe un blog.

Medium.com – fondată în 2012 de către Blogger și Twitter, aceasta este destinată mai multe pentru a posta istorioare.

Tumblr.com – este o platformă clasificată în TOP 10 cele mai simple și destinate pentru conținutul Video, Foto

WordPress.com – este la fel o platformă foarte populară, pe lângă aceasta, este foarte flexibilă, poți fi Blogger care scrie conținuturi textuale sau fotograf care postează portofoliul. De asemenea vă oferă posibilitate de upgrade pentru a personaliza blog-ul personal.

Atunci când creați un blog trebuie neapărat să luați în calcul unele aspecte importante: 

  • Hosting-urile cu plată pe care vi le oferim, vă oferă posibilitate de a primi un număr nelimitat de trafic.
  • Hosting-ul cu plată suportă PHP și bazele MySQL
  • Hosting-urile noastre vă oferă posibilitatea de a crea subdomen a Blog-ului Dvs.
  • Noi oferim clienților noștri soluții tehnice finisate, acestea pot fi Script-uri, etc., care înbunătățesc calitatea blog-ului creat și funcționarea acestuia.
  • Noi Vă ofererim un grad sporit de securitate a informației Dvs.

Domen pentru blogul propriu:

Următorul pas după ce v-ați ales hosting-ul, Vă rămâne să alegeți domenul. Dacă publicul țintă este din Republica Moldova, Vă recomandăm să alegeți domeniu local .md. Nu putem exclude variantele excelente ca .com sau .net. Pe lângă hosting, noi vă oferim oferte bune pentru alegerea eficientă a domen-ului. Alegerea domenului pentru blog nu este o procedură complicată. Important este să știți din timp denumirea blog-ului. Anterior am explicat ce înseamnă DNS și cum funcționează acest registru care este pilonul unui blog.

Următorul pas este Alegerea motorului.

Acum este timpul să alegi motorul pentru blogul creat. Ele la fel ca și Hosting-urile se împart în cele Gratuite și contra-cost (CMS – Content Managment System).

Unul din cele mai populare motoare pentru crearea blog-ului este – DataLife Engine. Acesta este contra-cost. Iar dacă nu știți ce motor să alegeți atunci ar trebui să vedeți oportunitățile motorului cu plată. Acesta vă oferă posibilitatea de a utiliza modul-uri, de aceea anume în acest motor puteți construi orice tip de site. Utilizarea acestui motor nu este foarte complicată, aveți nevoie de programul Total Commander. Prin FTP aducem fișierile din arhivă cu motorul blog-ului pe server, iar mai apoi pornim instalarea file-urilor. De regulă se utilizează link-ul http://Site-ul Dvs./install.php. Ulterior de la Dvs. nu se mai cere nimic decât urmarea instrucțiunilor propuse. Atunci când instalați CMS-ul sunteți nevoiți să creați o bază MySQL. O puteți crea prin panelul de control a hosting-ului Dvs. De regulă în fiecare arhivă a motorului este inclusă și instrucțiunea de utilizare de aceea nu aveți cum să greșiți. Ulterior este necesară instalarea temelor, plugin-urilor, etc.

Următorul motor nu mai puțin popular este WordPress. Noi recomandăm acest CMS pentru toți începătorii. După părerea noastră considerăm cel mai bun motor pentru Blog. WordPress este un motor gratuit de tip blog.

Pasul 3 – Adăugăm conținutul blog-ului și optimizăm informația

Primii doi pași se caracterizează prin comportament tehnic, de ele depinde cât de bine va funcționa blog-ul Dvs. Al 3-lea pas este unul practic, promovarea blog-ului. Unul dintre cei mai importanți factori ai unui blog este adăugarea unui conținut unical, interesant și interactiv. Conținutul poate fi de tip text, foto, video, etc. Trebuie să luați în calcul faptul că dacă conținutul Dvs. este unical dar nu este interesant pentru publicul larg, blog-ului Dvs. nu va acumula impactul dorit. Iar dacă copiați informația de pe alte site-uri riscați să fiți blocați de către motoarele de căutare precum Google, Yahoo sau Yandex.

Acum despre optimizarea informației. Crearea blog-ului personal nu este foarte dificil, însă ulterior într-un mod obligatoriu Dvs. ar trebui să optimizați informația și să înțelegeți bazele motoarelor de căutare pentru a strânge un public cât mai larg.

Mai jos vă prezentăm câteva sfaturi utile pentru optimizarea internă. 

Primul pas este alegerea cuvintelor cheie, cu ajutorul cărora se va promova blog-ul în motoarele de căutare.

Este îndeajuns 1-3 cuvinte cheie care de dorit să fie inclus și în titlul conținutului.

Dacă veți utiliza foarte mult cuvintele cheie în articolul Dvs., veți obține un text dificil de citit și respectiv motoarele de căutare vă vor cataloga drept ˝Spamer˝ și va scădea audiența.

Cuvintele cheie se pot evidenția prin tag-uri.

La finele fiecărei publicații specificați lista publicațiilor asemănătoare.

Toate paginile blog-ului trebuie să fie foarte accesibile, prin doar 2-3 click-uri să poți ajunge la informația dorită.

Adăugați butoanele rețelelor de socializare pentru ca vizitatorii să distribuie conținutul direct din Blog-ul Dvs.

Este la fel recomandabil să publicați datele Dvs. de contact.

Pasul final – promovarea și monetizarea. 

Dacă ați urmat instrucțiunile tehnice, ați adăugat content unicat și interactiv, ați făcut optimizarea internă, procesul nu se oprește aici. Urmează etapa promovării – această etapă este una mult mai dificile ca cele enumerate anterior.

Există nenumărate modalități pentru promovare, noi însă vă enumerăm cele de care veți avea nevoie pentru început. 

Pentru început adăugați blog-ul Dvs. în motoarele de căutare ca: Google, Yahoo, Yandex, etc.

Pentru ca conținutul să fie mai bine acceptat de către motoarele de căutare, distribuiți conținutul în rețelele de socializare.

După ce blog-ul Dvs. a atins plafonul de minim de 300 de vizualizări unici zilnice puteți să monetizați blog-ul, urmăriți Blog-ul Amplica și veți afla Cum monetizăm sau vindem link-urile cu ajutorul blog-ului.