str. Lev Tolstoi 24/1, et.2, of.11 (dinspre Viaduct)
Chișinău, Republica Moldova
022 011 000
022 804 678
info@amplica.md
support@amplica.md

Cum să obții puțin mai mult decât „totul”? Cinci elemente-cheie ale unui site eficient

Cum să obții puțin mai mult decât „totul”? Cinci elemente-cheie ale unui site eficient

Astăzi cele mai multe companii au un site web. Este evident că acest instrument este necesar în lumea modernă, dar oare toți știu ce se poate realiza prin dezvoltarea unui site web eficient, unui site care „vinde” într-adevăr?

Conform statisticilor, 60% dintre utilizatori își fac un site web pentru a fi în pas cu moda (sau pentru că concurenții au un site), dar nu au nici cea mai vagă idee despre toate posibilitățile pe care le poate oferi o resursă web proiectată inteligent. Să presupunem că un antreprenor a venit cu ideea de a-și dezvolta un site. Rareori acesta își stabilește obiective specifice, el pur și simplu vrea să fie prezent pe Internet. Ce face în acest caz omul de afaceri? Solicită asistentul să-i găsească un executor care ar face un site mai ieftin, mai rapid și mai bun decât cel al concurentului. El vrea un site modern cu WOW-efect.

Această abordare este fundamental greșită! Dezvoltarea unui astfel de site nu va produce nici un rezultat. Obiectivele creării unui site ar trebui să fie dezvoltarea afacerii, creșterea loialitatății clienților și eficiența interacțiunii cu aceștia. Prin urmare, dezvoltarea unui site trebuie să se bazeze pe o abordare complexă. Dacă nu vă puneți întrebarea „Cum să cresc conversia, ca să transform vizitatorii site-ului meu în clienți?”, ar fi timpul să gândiți în această direcție. Chiar dacă firma Dvs. există numai off-line, are sens să apelați la posibilitățile Internetului, altfel în curând veți începe să pierdeți mai mult decât vă închipuiți, în timp ce competitorii Dvs. vor câștiga clienți.

De cele mai multe ori crearea site-ului nu are nici un efect, iar proprietarul acestuia consideră că pentru sfera sa de activitate acest site nu este atât de necesar. Cum spuneam, succesul constă în abordarea sistematică. E puţin doar să faci un site web, este necesar să-l promovezi permanent, astfel încât clienții Dvs potențiali să-l poată găsi uşor.

Sarcina principală a site-ului unei afaceri este creșterea profitului. Pentru a beneficia din plin de capacitățile sale, este important să se acorde atenția cuvenită fiecărui detaliu – și asta încă din faza incipientă de dezvoltare a site-ului. Noi nu vom aborda aspectele tehnice ale dezvoltării unui site, și vom lua în considerare acest subiect pe partea de marketing.

Să analizăm 5 puncte-cheie care ar trebui să fie luate în calcul în timpul dezvoltării site-ului afacerii Dvs. (chiar dacă aveți deja un site web, puteți verifica dacă totul funcționează cum ar trebui, din punctul de vedere al marketingului):

  1. Acțiuni specifice
  2. Convingere
  3. Atracție
  4. Retenție
  5. Analitică

Fiecare dintre aceste aspecte afectează succesul în felul lor, dar împreună ele oferă un nivel ridicat de conversie – ceea ce şi ne propunem, atunci când ne gândim la un site al unei afaceri.

Să discutăm despre fiecare din acets punct în parte:

1. Punctul de plecare în construirea unui site web este definirea unor obiective clare de afaceri, exprimate în acțiuni de conversie specifice, precise, care pot fi măsurate.

De exemplu:

  • adăugarea în coș;
  • solicitarea unui apel telefonic;
  • distribuirea unui link în rețelele sociale;
  • vizualizarea unei pagini anumite;
  • cumpărarea etc.

Crearea unui site modern, care îi va plăcea șefului departamentului, nu este o acțiune specifică precisă, vizată de artucolul nostru. Site-ul trebuie să genereze lead-uri, vizitatorul – să se transforme într-un abonat și să își manifeste interesul cel puţin prin oferirea datelor sale de contact. Aceste acțiuni sunt obiective corecte și sunt determinate în funcție de caracteristicile afacerii Dvs.

Pentru ca vizitatorii site-ului Dvs. să execute o acțiune de conversie, sunt necesare:

  • cunoașterea cât mai bună a publicului-țintă;
  • înțelegerea faptului cum și de ce se cumpără de la Dvs.;
  • definirea unor obiective intermediare, care vor servi drept puncte de marcaj, că sunteți pe drumul cel bun.

Țineți minte că profitul pierdut este o pierdere. Descoperiți necesitățile clienților Dvs, înțelegeți-le problemele și ajutații să le rezolve.

2. Următorul pas este motivația vizitatorului pentru a efectua o acțiune de conversie dorită, folosind instrumentele de convingere.

Fiecare obiectiv pe care l-am stabilit în prima etapă are pârghiile sale specifice de persuasiune. Aceasta este o sarcină mai dificilă, deoarece aveți la dispoziție doar 6 secunde – timp în care, conform studiilor, vizitatorul decide să rămână sau pe site-ul Dvs. În acest timp, el ar trebui să aibă timp să înțeleagă cine sunteți, ce faceți și să înceapă să vă simpatizeze ca domeniu de interes pentru sfera de informații pe care le caută.

Site-ul Dvs. ar trebui să fie user-friendly. Prin urmare, crearea unui site începe de „jos”, și nu la nivel managerial. Nu poți crea un site comod, apelând la specialiști incompetenți în acest domeniu.

De ce un site proiectat de o echipă experimentată va fi diferit (în ceea ce privește conversia) de un site făcut de un freelancer începător, pe un template cumpărat? Realizând un proiect de unul singur, este puțin probabil ca o singură persoană să acopere calitativ întreaga sferă de activitate, care, în companiile npormale, este acoperită de 7-10 profesioniști calificați. Mulți îşi pot pune întrebarea: ce fac 7 persoane acolo unde se descurcă una singură? Pentru profesioniști și utilizatorii avansați răspunsul este evident: în dezvoltare web nu există fleacuri. Fiecare etapă este strâns legată de cealaltă. Pentru a obține rezultate bune, se lucrează în echipă de proiectare, în care toată lumea îşi cunoaşte locul și este conștientă de modul în care activitatea sa va afecta următorii pași de creare a site-ului şi rezultatul, în general. Site-ul creat după modele nu va funcționa – fiecare afacere este diferită și necesită o abordare individuală. Nu e cazul să economisiţi, atunci când vorbim de realizarea unui site.

Activitatea fiecărui membru al echipei formează instrumentele de persuasiune, despre care am menţionat mai sus. Pârghiile existente sunt:

  • Copywriting – texte convingătoare pentru a ajuta în luarea unor decizii corecte;
  • Design – mijloacele vizuale asigură vizitatorii că ei ajuns acolo unde trebuie;
  • Conținut – infografică, video și alte elemente de conținut vizual ale site-ului;
  • Utilitate – o structură intuitivă şi clară a site-ului (utilizatorul nu trebuie să gândească mult ce şi unde să apese, pentru a obține rezultatul dorit, noi trebuie să-l „conducem” logic până la țintă dorită);
  • Servicii – asigurarea confortului clienților în selectarea mărfurilor, efectuarea unor calcule etc., deoarece anume prin prezenţa diferitor servicii, un site este mai interactiv.

Un accent separat poate fi pus (şi trebuie) pe anumite elemente caracteristice, aşa-zisa „cireașă de pe tort” a site-ului Dvs. Aceste elemente nu pot fi măsurate, dar ele asigură acel WOW-efect și caracterul modern și unic al site-ului.

Fiecare din aceste pârghii de persuasiune sunt importante. Ponderea acestora, în site-ul Dvs, este influiențată numai de obiectivele pe care vi le puneți. Un exercițiu util, în acest caz, este imaginarea vizuală a modului în care îl convingeți pe client să întreprindă o anume acțiune de conversie dorită.

3. Cea de-a treia etapă – atracția.

Cea mai frecventă greșeală în această etapă este atragerea clienților pe un site web pentru care încă nu au fost determinate acțiunile specifice de conversie și, respectiv, pentru care nu au fost elaborate pârghiile necesare de convingere. Clienții Dvs. potențiali pur și simplu vor veni și… vor pleca. Prin urmare, verificați cât de bine au fost implementate primele două puncte.

Principalele obiective în această etapă sunt să fiți văzut și să fiți menționat.

Unde și cum se atrage publicul?

Principalele canale de promovare pe Internet:

  • Căutarea – trebuie să fiți acolo, unde vă caută publicul-țintă;
  • Publicitatea – plătită, socială, online, offline etc.;
  • Social media – implicarea publicului-țintă prin intermediul rețelelor de socializare.

Astăzi există o mulțime de instrumente și căi pentru a atrage clienții: spații tematice, conferințe, publicitate prin intermediul liderilor de opinie etc. Ţineţi minte o regulă de bază: nu plasați anunțuri acolo unde sunt concurenții dumneavoastră, ci acolo unde vă sunt clienții.

Studiați în permanență publicul-țintă, întotdeauna ghidați-vă de preferințele sale, încearcă să-i intrați în piele și să-i rezolvați problemele. Comunicați cu potențialul client pe limba lui, acest lucru va contribui la creșterea nivelului de loialitate și, în consecință, creșterea numărului de vânzări.

4. Numai înțelegând de ce clienții Dvs. pleacă, îi veți putea întoarce înapoi – retenția.

Conform statisticilor, 80% din toate achizițiile pe Internet au loc doar o singură dată. Dacă știți cum să rețineți acești clienți, pentru a-i face permanenți, atunci cheia succesului este în mâinile Dvs.!

Cum se poate realiza acest lucru?

  • amintiți în permanență de Dvs.;
  • treziți interesul pentru Dvs.;
  • creați o atitudine pozitivă față de brandul Dvs.;
  • motivați clienții să întreprindă acțiuni repetate.

Există destul de multe intrumente pentru retenția clienților:

  • SMS-uri;
  • Webinarii;
  • Asistenți online;
  • Sisteme de bonus;
  • Reduceri;
  • Întrebări frecvente;
  • E-mail marketing;
  • Reţele de socializare;
  • Bloguri și forumuri;
  • Formulare de feedback;
  • Retargeting etc.

Lucraţi intens cu publicul deja atras! Vei crește eficiența fără a depunde efort şi fără a cheltui bani în plus.

5. Și ultima etapă – analiza.

Sarcina principală a analizei web este de a monitoriza traficul site-ului, pe baza datelor căruia se determină publicul-ţintă și se studiază comportamentul vizitatorilor (ceea ce influenţează direct procesul de luare a deciziilor privind dezvoltarea și extinderea funcționalității site-ului Dvs.). Analiza web nu doar participă la îmbunătățirea site-ul, dar, de asemenea, trebuie luată în calcul pentru bugetului de promovare on-line.

Metodele de analiză web includ:

  • Analiza traficului site-ului – statistici, tendințe, cifre absolute și relative;
  • Analiza datelor din e-commerce – factura medie, produse populare, venituri în contextul de canale de trafic;
  • Analiza utilitatii – densitatea de clicuri, căi de conversie etc.;
  • Analiza comportamentului vizitatorilor paginii – interacțiunea cu formularele, angajarea în micro și macro conversii;
  • Analiză comparativă – comparația cu tendințele generale și performanțele concurenților prin intermediul unor platforme independente (Alexa, GemiusAudience, Google Trends).

Nu uitaţi că procesul de analiză tebuie să fie unul continuu şi permanent, pentru a oferi rezultatele scontate.