str. Lev Tolstoi 24/1, et.2, of.11 (dinspre Viaduct)
Chișinău, Republica Moldova
022 011 000
022 89 61 66
info@amplica.md
support@amplica.md

[:ro]Dilemă mioritică: o companie – un singur site?[:]

[:ro]Dilemă mioritică: o companie - un singur site?[:]

[:ro]De multe ori ne confruntăm cu o situație în care o companie are două sau mai multe site-uri, din diverse motive. Unele companii au, pe lângă pagina nouă, și un site mai vechi, „rudimentar“, pentru care nimeni nu își mai aduce aminte parolele, alții au optat pentru o decizie strategică de a crea câteva resurse web în diverse domenii de activitate, a treia – a creat câte un site pentru fiecare departament.

În ciuda faptului că fiecare discuție un potențial proprietar de site o începe cu cuvintele „afacerea mea este foarte specifică”, experiența noastră arată că, în cele mai multe cazuri, în orice segment, problemele sunt aceleași, mai ales atunci când compania are mai multe resurse web.

Vom începe dur și laconic: mai multe site-uri pentru o companie în 99% din cazuri va avea efecte dăunătoare. Nu vom discuta cazurile speciale, în care site-urile trebuie să aducă pe piață produse noi sau atunci când activitățile nu se suprapun în ceea ce privește audiența.

Să considerăm o situația clasică, în care compania ta are mai multe site-uri și să analizăm acest fapt prin prisma dezvoltării, suportului, publicității, încrederii consumatorilor și a analiticii.

Dezvoltarea site-ului

De regulă, site-ul unei companii este elaborat de un dezvoltator terț. Iată direcțiile de efort și timp la acest capitol:

– explicarea specificului întreprinderii;
– explicarea cerinţelor către noul site;
– elaborarea și coordonarea contractelor, specificațiile tehnice, design;
– menținerea controlului asupra procesului de dezvoltare.

Dacă aveți un singur site web și, respectiv, un singur dezvoltator, toate cele enumărate mai sus vor dura mult mai puțin timp. În plus, cu timpul, dezvoltatorul constant învață să „ghicească“ dorințele clientului şi să înţeleagă totul din jumătate de cuvânt, fără o clarificare aprofundată a specificațiilor tehnice.

În ceea ce privește banii, totul este evident. Mai multe site-uri – mai multe cheltuieli. Amintiți-vă ochii avocaților și contabililor, atunci când încercați să le explici pentru care din site+uri le-aţi adus azi documente la semnat.

Suportul pentru site

Lucrul cu mai mulți dezvoltatori duce la faptul că apar instrumente complet diferite pentru lucrul cu conținutul site-ului. Acest lucru este extrem de incomod și din nou duce la o pierdere de timp. Nu numai în studiul backendului site-urilor, dar, de asemenea, pentru a trece de la o activitate la alta. Cât priveşte banii, veți plăti pentru:

– timpul pentrecut de contractant;
– costul de pregătire a materialelor grafice pentru diferite site-uri web.

Publicitate

Aici e partea cea mai interesantă 🙂 Dacă aveți mai multe site-uri, iar cumpărătorii cei mai fideli sunt în căutarea companiei tale după nume prin numele acesteia, la care resursă web ajung? Cât de mult trebuie să se chinuie un utilizator pentru a face „magie” în motarele de căutare și a combina diverse cuvinte, înainte să-și găsească ceea de ce are nevoie?

Fiind confruntat cu diferite modele de navigare şi dezign, potenţialul dvs. cumpărător în cele din urmă va găsi ceea de ce are nevoie, dar… se pare că informațiile adăugătoarese află pe un alt site al companiei şi din nou, bietul om va trebui să îneleagă geniul designerului.

Cele mai multe dintre companii utilizează oferte de publicitate contextuală şi diverse procedee SEO. E clar că veţi pierde mai puţin timp şi bani pentru a crea o campanie pentru un singur site, decât pentru un grup de site-uri sau mai multe site-uri afiliate. Cât priveşte SEO, aici la fel totul e simplu: mai bune mai multe backlink-uri către un singur site decât aceeași cantitate pentru mai multe site-uri.

Încrederea consumatorilor

Vom rezuma punctele discutate anterior, cu referire la vizitatorii.

Există mai multe site-uri ale unei companii cu design şi navigare diferită. Cel mai probabil, singurul lucru care unește toate resursele e logotipul companiei dvs. Din păcate asta nu va lăsa impresia că este vorba de o singură companiei. Dimpotrivă, piaţa moldovenească este încă sceptică la comerţul online, or o astfel de abordare dă impresia de fals sau de escrocherie.

Analică

Publicul va circula între site-urile dvs. şi va fi curge dificil de a analiza statistica vizitatorilor. De exemplu, un vizitator caută unul din site-urile dvs. şi ajunge prin căutare pe un alt (site nr.1). rapid, el trece pe link pe site-ul dorit (nr.2). Din acest moment profilul statistic al vizitatorului tău va fi distorsionat, or el a părăsit unul din site-urile tale, nu? În plus, în tranziția de la un site la altul, acesta este considerat ca un nou vizitator.

Există dezavantaje dacă am un singur site web?

Sigur, dar ele sunt mult mai mici, iar cazurile când e necesar pentru o companie să dețină mai multe site-uri pe aceeași nișă sunt extrem de rare

 [:]